woensdag 1 oktober 2014

Dat is geen gouden randje meer.....

Mijn Lief koopt geen bloemen,
Hij plúkt bloemen.
Hij plukt vlierbessen en bramen,
vindt walnoten en hazelnoten en
plukt gras voor de kippen en het konijn.
Als ie op de fiets is geweest,
puilen zijn tassen uit
van de giften van moeder aarde.....

Zijn giften worden dankbaar ontvangen.
Ook Koezie is er als de kippen bij!
(groot gebracht door een kip hé)
Het gras uit een fietstas is natuurlijk veel lekkerder
dan het gras uit eigen tuin.....

Nu ik steeds met paddenstoelen thuis kom
met de bedoeling te onderzoeken of ze ook verfstof hebben
en Lief mee helpt bij het determineren,
is ook zijn aandacht verlegd van de eetbare paddenstoelen
(de cantharel en het eekhoorntjesbrood)
naar de paddenstoel die mogelijk
mijn draadjes willen kleuren.....
Vorige week was hij onderweg in het Groningse land
toen hij een weiland vol paddenstoelen tegen kwam.
Hij stopte natuurlijk
en plukte voor mij geen bloemen
maar stoelen!
Om er vervolgens thuis achter te komen
dat hij dat beter niet had kunnen doen,
want ze staan op een rode lijst
en komen bijna niet meer voor!
"Dat weiland staat echt nog vol hoor"
stelde hij mij gerust......
Jullie begrijpen dat ik mijn pannetje vulde met deze
toch al geplukte stoelen....
Ze bleken ook nog eetbaar,
maar deden vooral hun naam alle eer aan!
De GoudHOED....
Het kleurde mijn wol GOUDgeel.
Zo'n mooie gele heb ik nog nooit gehad!

Ik denk dat ik hem ga kweken.
Pffff, nieuwe hobby...
Zou dat kunnen?
Mijn eigen paddenstoelen tuin?
;-)

17 opmerkingen:

  1. wat veen mooie warme kleur leuk hoor je kijkt vast op een heel andere manier nu naar een paddenstoel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooooooooooooooooooooooooooooh dat is een prachtige kleur! P-R-A-C-H-T-I-G!!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi! Wat leuk dat jullie dit samen onderzoeken! Prachtig om je wol te verven met allerlei giften uit de natuur. Zo natuurlijk. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lief,zowel je bericht als de foto van koezie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja goed idee toch een paddenstoelen tuin!! (Zou dat kunnen vraag ik me nu gelijk af??) Nou ja, je wol is in ieder geval weer prachtig geworden van deze stoeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh waanzinnig mooi! En mijn weckpotten zet ik zeker 4 weken op het dak in de zon tot de juiste kleur is bereikt ;) X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig idee.........nooit aan gedacht..........zou dat kunnen?
    Ik zou zo graag met paddenstoelen verven ....maar..ja maar ..........als ik ze zou kunnen kweken!

    Super idee Hanna!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whaaa die foto van koezie is erg leuk Hannah,
    en jawel hoor, ik denk dat jij zulke groene vingers hebt dat ook paddenstoelen bij jou willen groeien,
    dat geloof ik zeker,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh mooi weer ik loop ook al te kijken naar paddestoelen ........ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleur wol heb je gekregen met de Goudhoed.
    En ach, die schattige Koezie... Tuurlijk is gras uit een fietstas veeeeeel lekkerder dan uit eigen tuin, dat snap je toch wel?!
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtkleur!! Denk dat jij dat makkelijk kunt dat zelf kweken, handigerd ;-)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kleur inderdaad prachtig goudgeel. Vroeger heb ik wel eens wol met uienschillen geverfd en met rode bieten dat worden ook mooie kleuren welke kleuren vindt je nog meer zomaar door zulke producten?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig dat "verboden"geel...
    Maar je weet vast wel al wat ik ga zeggen...?
    Zo schattig die Koezie! Prachtig de foto die je maakte!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen