woensdag 24 september 2014

Rood!

Nou ja, dát was de bedoeling!
Maar hoe het nou komt weet ik niet precies,
ik deed het echt precies zo als de vorige keer....
 uit het eerste bad kwam zalm.
Ik maakte een nieuw bad, twee dagen later,
(vandaag dus)
en toen kwam er oranje-zalm uit
en daarna weer zalm......
geverfd met meekrap
Maar of het nou rood of zalm is...
ik heb er veel plezier aan beleefd!
Het hing de halve dag aan de waslijn buiten.
Nee, daar werd het niet droger van.
Maar het was zo grijs buiten
De regen stroomde keihard naar beneden.
En daar hingen dan die wolletjes aan de lijn,
hartstikke blij te zijn,
regen of geen regen
net als Koezie;-)
Die geniet gewoon van regen!
Ik zie nu pas
dat het eigenlijk Koezierood is!
helemaal geen zalm
maar Koezierood;-)
Dus mevrouw Draadjes, vindt je het wat?
Past het in je rode deken?
Want anders moet je nog even geduld hebben.....;-)

Ja, jullie zien het goed! Nog een hekje....een ganzenhekje, want er bleef geen plant heel, de spinazie ging achter elkaar naar binnen, mijn begonia's waren niet te versmaden en dan die poep hé, pfff, de hele dag was ik druk met het verwijderen van ganzenpoep van mijn stoep. Nu zijn we allemaal weer blij!

14 opmerkingen:

  1. Ik vind zelf geverfde wol zòòòòò mooi! En wat knap dat je dit kan. Alle kleuren zijn mooi, maar ik vind de naam Koezierood wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. KoezieRood wauw!!!!! Hele gave kleur en dat hekje....haha herkenbaar X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je bericht echt drie keer gelezen. Al die tijd dacht ik dat je paddenstoelen-rood verfde.....zie ik ineens met kleine lettertjes meekrap staan. Tssss, ik dacht echt dat het gelukt was. Niet roze, maar oranje rood...met paddenstoelen. En ja, het is Koezierood. Dat zie ik ook. Dan was het dus geen hondenweer, maar Koezieweer.....Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een P Hannah, met een P.... meekraP;-)
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Koezierood is een prachtig soort rood! En het is geweldig voor de rode deken! Dus ja,mevrouw Draadjes is heel erg blij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi die kleur maar wel raar.......ik denk dat koezie hier de hand in gehad heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wauaw ik zie direct een truitje voor Koezie voor me en dan ook een voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aangezien ik van in het begin fan van Koezie ben is dat Koezierood gewoon helemaal geweldig!
    Jammer dat ik niet "mevrouwdraadjes" ben! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kleur, Koezierood...

    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kleur, zo warm en puur natuur! Heb je ook al gekleurd met bieten en rode kool enzo ... weet niet of dat kan hoor maar daar komt altijd zo'n kleur vanaf. Lijkt me geweldig om zelf wol te verven .. En nu? Breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee leuk om te zien welke kleuren er tevoorschijn komen! De verfbaden van paddenstoelen vond ik ook zo interessant. Nooit geweten dat je met paddestoelen kon kleuren.
    Koezierood.....mooie naam voor een staalkaart :-)

    BeantwoordenVerwijderen