donderdag 4 september 2014

Opnieuw Indigo!

Ik had zomaar eens geen zin in bloggen....
Nog niet eerder zo lang gehad, maar ieder woord wat ik hier te melden had leek leeg en van geen enkele waarde...
Maar vandaag verfde ik met indigo;-)
De zon scheen, ik was in goed gezelschap en het resultaat staat zo mooi op een foto!

Gisteren verfde ik met uienschillen en boerenwormkruid.
Vandaag deed ik daar ook nog ongeverfde, gesponnen en ongesponnen wol bij in een bad met indigo en dit is het resultaat.
Vijf baden indigo.....
In ieder bad ging 200 gram wol.
Ik gebruikte 4 gram indigo en 14 gram hydrosulfiet.
Bad 1 50 gram wit gesponnen, 50 gram boerenwormkruid (2e bad) gesponnen, 25 gram ui (1e bad) ongesponnen, 50 gram boerenwormkruid (2e bad) ongesponnen, 25 gram wit ongesponnen





Bad 2 50 gram ui (2e bad)  gesponnen, 50 gram wit gesponnen, 25 gram ui (1e bad) ongesponnen, 50 gram boerenwormkruid (2e bad) ongesponnen, 25 gram wit ongesponnen.




Bad 3 50 gram ui (1e bad) gesponnen, 50 gram wit gesponnen, 25 gram ui (2e bad) ongesponnen, 50 gram boerenwormkruid (2e bad) ongesponnen, 25 gram wit ongesponnen.




Bad 4, 50 gram boerenwormkruid (1e bad) gesponnen, 50 gram wit gesponnen, 25 gram ui (2e bad) ongesponnen, 50 gram boerenwormkruid (2e bad0 ongesponnen, 25 gram wit ongesponnen.



In het vijfde bad, (waar ik geen foto van heb gemaakt) ging 50 gram boerenwormkruid (2e bad) gesponnen, 50 gram wit gesponnen, 50 gram boerenwormkruid (2e bad) ongesponnen en 25 gram wit ongesponnen.




Mijn goede gezelschap..... hij plukt aan de wolletjes, poept mijn stoep vol en praat de hele middag tegen me;-)




Overal waar je kijkt verschijnen die prachtige spinnenwebben mét spin!




Het eindresultaat van vandaag.
De komende dagen wil ik de 'roden' en de 'roze' en 'paarsen' gaan verven, om zo weer alle kleuren van de regenboog in huis te hebben.


26 opmerkingen:

  1. o meid wat geweldig weer zoveel kleuren !!!! en ja iedereen heeft wel eens even geen zin.
    Maar goed dat het nu wel weer lukt, anders had ik je mooie wolletjes mooi niet gezien :)
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren weer! Jij kunt weer aan de 'haak'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi!! En wat fijn dat Koezie je zo "goed" heeft geholpen ;) Succes met de andere kleuren, ik zie er graag een foto van hoor (hoef je niks te schrijven als je geen zin hebt...) Wat een scherpe foto van de spin, goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat een mooie arbeid. De kleuren zijn echt mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig, al die nuanceverschillen in de kleuren! Ik ben benieuwd naar het resultaat als je straks 'alle' kleuren hebt. En ja, die spinnen.... ik ben er bang voor. Vind deze versie die nu overal te zien is wel mooi overigens, maar ben minder blij dat ik steeds overal onverwachts hun web in loop....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowwwww...wat ben ik blij dat je vandaag wél zin in bloggen had! Geweldig..wat een kleurenpracht en jouw gezelschap heeft mooie oogjes..met dat oranjerandje eromheen ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ene kleurenpracht en wat lijkt de mooie Koezie toch op Boss! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik begon je al te missen. Wat een prachtige kleuren wolletjes heb je nu weer! Ik ben blij dat je deze wilde delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, die derde en vierde streng (geel) zijn mooi en die groenen en blauwen.....Ooooooooooooo, helemaal mooi!!
    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, ik vind de blauw en groen tinten zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Ben al benieuwd naar de volgende... knap hoor!
    Knuffel aan Koezie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig heb je voor zo veel mooie kleuren geen woorden nodig ;)!
    En fijn dat je er weer was!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat heb je mooie kleuren gemaakt............

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kleuren heb je er van gemaakt, wat een plaatjes !
    Waar koop jij hydrosulfiet ?
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bestelde de hydrosulfiet bij;wolwerkplaats onderdelinden. Hier werden geen enorme hoge verzendkosten gevraagd voor dit 'spulletje' en de prijs was ook redelijk! En dat is niet bij alle online verfwinkels het geval!
      Hannah

      Verwijderen
  15. wat mooi! zou ik zo op een haakje aan de muur willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat mooi geworden, kijk uit naar je andere kleuren, ik heb ook
    ooit 'n cursus spinnen en plantaardig verven gedaan en er prachtige
    truien van gebreid. zijn nog in de familie bij m'n jongste zus........
    en je vriendje gans, wat is ie lief hé?
    alvast fijn weekend, liefs riet(je)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een super mooie kleuren hannah!!! Ik zou er ook zo aan willen beginnen maar ik heb denk ik nog wel wat andere dingen te doen...........helaas. dus voor mij nog geen verven..........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie blogje ik zag u via andere bloggers..leuk om hier te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, wow, wow!!!! Daar wordt een mens weer blij van!! :-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende kleuren! Prachtig gewoon. Deze winter wil ik me weer helemaal aan het spinnen wijden. Na het zien van je fotoos heb ik zo'n zin in.

    i love the duck

    BeantwoordenVerwijderen
  21. oh jee ik hou van je GANS bedoel ik :0

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw, dat zijn veruit de prachtigste kleuren die ik al gezien heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh heb even je blogs bijgelezen maar wat heb je weer een prachtig verfresultaat ik krijg meteen weer zin maar heb nog te veel anders onder de handen en moet streng voor mezelf zijn .maar dit is weer schitterend van geel tot rood en zo vol van kleur

    BeantwoordenVerwijderen