zondag 14 september 2014

Met de trein.

Ik loop samen met Dochter in een enorme menigte mensen.
We worden keurig de trein uit geleid, door het station naar buiten.
De hoeveelheid mensen, zo vroeg op de ochtend, verbaasd me.
Buiten de rij, aan de kant, staan medewerkers van de NS in uniform en met een helder geel vest.
Zij markeren de route.
Er loopt een rilling over mijn rug.
Als een kudde schapen lopen we achter elkaar aan in een rij.
Het herinnert me aan ooit,
zo'n zeventig jaar geleden .....



Dochter struikelt bijna over een witte stok met onderaan een dunne rode streep...
Naast haar loopt een blinde man. Onzeker zoekt hij zijn weg in de massa.
Als ik te hulp wil schieten is daar ineens die man in uniform.
Met een vriendelijke stem stelt hij zichzelf voor en legt zijn hand op de elleboog van de blinde man:
"Ik ben een medewerker van de NS, zal ik u begeleiden naar de bus"?

Hij brengt de man tot in de bus.....
Opnieuw krijg ik kippenvel.
Maar nu van diepe dankbaarheid.

Het is 2014!
De wereld is ECHT wel veranderd!






12 opmerkingen:

  1. Heel bijzonder om mee te maken.. dank voor het delen!
    Het zijn dit soort momenten die het verschil maken in onze wereld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jippie het bestaat nog! Vriendelijkheid en zorgen voor elkaar, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja..gelukkig merk ik het ook steeds weer...veruit de meeste mensen zijn schatten! Mooi beschreven Hannah. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me je rillingen levendig voorstellen, maar gelukkig is de wereld niet altijd alleen maar ellende. Mooi geschreven Hannah!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie blogje, ik kwam u tegen via andere bloggers..zal zeker meer gaan bezoeken...groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi... Gelukkig dat er nog behulpzame mensen zijn!
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja de begeleiding van de ns was goed !! voor ons ook

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he wat leuk stond arnika dan in dezelfde kraam als titia ??
    is dat Arnika van de blog Arniuka ?? jammer dat ik dat niet wist :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjoew, dat gevoel ... ja het bestaat nog, en soms vergeten we dat wel eens als je heel de dag op het nieuws overladen wordt met slechte boodschappen.

    BeantwoordenVerwijderen