zondag 10 augustus 2014

Wandelen.....




'Het denken stoort mij'...

Bovenstaande is een zin uit een spreuk van Rudolf Steiner..
Wat een waarheid! 
Het stoort me enorm die onophoudelijke stem in mijn hoofd. 
'De vakantie is bijna voorbij, heb je nu al plannen gemaakt, 
wat wordt de actie, hoe ga je het aanpakken, 
wat zit je hier nou te spinnen, ga eens wat doen'!
Zucht..
Ik besluit om een eind te gaan lopen met de honden.
Het bos uit, langs de akkers.
De stem gaat gewoon met mij mee.
Onophoudelijk dreunt hij zijn deuntjes.
Dramt hij zijn drammers....
Waar is toch de UIT knop?
De lucht is blauw, al is het bewolkt. De zon doet haar best. 
Mijn voeten beginnen een cadans te vinden en ik stel me voor dat alle gedachten 
via mijn voeten de aarde in zakken en mij verlaten. 
De honden genieten en ik begin te genieten van hun plezier.... 
Op het ven landt in het midden op een plateau 
een aalscholver en gaat met gespreide vleugels zitten zonnen. 
De lelies liggen te glinsteren in het daglicht..... 
Wat is de natuur toch mooi! 


Langzaam verdwijnt de drammer....
Komt er een liefdevollere stem....
een zacht vertrouwen
een stil weten
Bij thuiskomst ruik ik de geur van een versgebakken brood.
Heerlijk!
Ik smeer een broodje, zet een bak koffie en verdwijn achter mijn spinnewiel...

Komt Tijd,
Komt Raad!




11 opmerkingen:

  1. Ik heb van je schrijven genoten en zoals je zegt komt tijd komt raad.1 dag tegelijk leven brengt rust in het gemoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh... prachtig.. die ommekeer... ik ben samen met je opgelopen, volop genietend...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo is het maar net ;) De natuur is ook voor mij echt een 'uit-knop'... met dank aan Moedertje Aarde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig mijn uitknop vind ik vaak aan de rijn......zalig! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig hé hoe dat werkt, bij mij ook hoor. Mooi verwoord! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en dat heet dan gewoon wandelen prachtig wat een mooi plekje Nederland !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. komt tijd komt raad Hannah dat gaat echt zo, je zorgen maken heeft nooit zin, en haalt de lol van het leven dat je nu hebt,
    dus vooruit dan maar weer:-)

    Wat is Koezie een prachtige gans geworden.... wow, respect, :-)

    domme gans dom varken, domme koe,
    waarom gebruiken mensen scheldnamen van dieren,
    het is nog altijd dierenrijk en mensdom:-)
    du domme gans gaat echt niet op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn uitknop vind ik vaak bij mijn creatieve passie ,maar ook in de natuur.
    en ja waarom moeten we alles plannen laat maar komen ,het komt soms sneller dan je verwacht maar komen doet het......lekker verder spinnen.......
    En de kleur wol door de karmozijn was heel lelijk beige geelbruinig,jammer maar ben nu heel blij hoor met de voedingskleurstof rood erbij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'Gewoon'' vertrouwen op alles wat komen gaat en weten dat het goed is ook al begrijp je vaak pas later het waarom

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als die stem gaat drammen weet je dat je er dus op uit moet gaan! Én we hebben nog een week vakantie! Rustig aan en genieten. Dat is nog even mijn motto ;-)

    BeantwoordenVerwijderen