zaterdag 16 augustus 2014

Mijn moestuin




Mijn 'binnen' boedha mocht een poosje naar buiten en houd een AL ziend oog....









Bestaat er ook een puppycursus voor jonge ganzen?


'AF  Koezie, ZIT, in je mand'..... dat is een schapenvachtje, dat is niet lekker!
Vandaag wandel ik rond in mijn moestuin en ben verbaasd over de hoeveelheid oogst die er nog aan komt. Dit moestuinseizoen heb ik niet heel erg hard gewerkt in mijn tuin....  In het voorjaar had ik de moed niet. Toch zaaide ik wat, kreeg veel jonge aanplant, kreeg ook hulp van N oahs klas bij het zaaien en langzaam maar zeker kon ik toch ook eten uit de tuin. Spinazie, sla, blauwschokkers, stengelui, bieslook, aardappels, paksoy...
Kwam ik vorig jaar nog om in de courgette's, vandaag zie ik mijn eerste groene;-)  De gele zijn er al wat langer, maar die hebben de neiging om te gaan verrotten in een vroeg stadium. Ik heb één paprika hangen en een kilo of wat tomaten die nog moeten gaan kleuren.
Appels, pruimen, nee geen peren dit jaar.... die boompjes staan er wat zielig bij.
Ach en ik had ook komkommers en augurken, maar die Koezie hé... die at mijn eerste komkommer op nog voordat ik hem kon oogsten. Pfff en at toen ook maar de hele plant op!
De pompoenen beginnen nu pas echt op gang te komen. Ook daar zal ik van kunnen oogsten.
Eigenlijk ben ik een heel tevreden mens!
Oh ja, en heb je die Kardoen gezien? Hij bloeit! Prachtig vind ik haar.....


18 opmerkingen:

  1. ohhh het is er paradijselijk Hannah, :-) jawel hé, ik zie een gat in de markt, een puppycurus voor gansjes:-)
    dat gaat vast lopen als een tierelier, ik kom foto's maken en plak ze breeduit over het internet:-)
    geweldig gaat dat zijn let maar op,
    net als je eigen groenten eten,
    wat zullie jullie smullen keer op keer weer :-) té gek,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammie, heerlijk hè, eten uit eigen tuin! Fijn dat je nu veel kan oogsten!
    Hier vooral veel boontjes ;) Geen pruimen dit jaar.. helaas... en dat kwam echt niet door een gansje ;)
    Moedertje Natuur kiest haar eigen weg, en die moeten we maar gewoon volgen! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n heerlijk plekje heb je daar( zo ziet het er iig wel uit!) hier is de oogst heel mager, volgend jaar hoop ik op een betere oogst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is toch een mooie opbrengst, een heerlijke plek lijkt het mij! En ja...dat vindt Koezie ook. Hihi...z'n koppie in de schapenvacht..ik blijf om 'm lachen ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er "gewoon"allemaal geweldig uit! Wat een plekkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch een rijk mens met zo'n mooi leven X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou genoeg te oogsten in jouw paradijsje :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig daar bij jou... en ondanks het ruïneren van je tuin vind ik die Koezie een schat! Die "tuinhuisjes" bij jullie zijn helemaal de max!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een mooie moestuin! Wij hebben ook bloeiende kardoen, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh dat ziet er allemaal heerlijk en mooi uit, ik had alleen even gegoogeld wat blauwschokkers zijn ;-)
    Die Koezie is toch wel fotogeniek! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie ook hele leuke "tuinhuisjes" staan!!! Heerlijk dat er nog oogst aan zit te komen, zal je nog lekker van kunnen eten. Wij hebben vandaag kleine boerenkoolplantjes in ons moestuin(tje) er bij gezet. Die Koezie is echt een (schattig!) boefje zo te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke moestuin en ja die oogst is geweldig,hier ook in mijn kleine tuintje al is het maar een handje vol ik word er blij van

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk je even in het echt te zien! Die tuin van jou, oh oh oh, prachtig. Maak jij ook van die foto's waar de rommel dan net niet op staat, of is je hele tuin zo schitterend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest even de foto's terug kijken, want ik doe dat wel eens, maar in dit geval is dit echt zoals het er bij lag ;-)

      Verwijderen
  14. Heerlijke plek, die moestuin van je. Ik vind koezie helemaal geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige beelden weer! Ik geniet ervan. En weet je, elke keer als ik een foto van Koezie zie moet ik denken aan het prentenboek van Gekke Geppie Gans dat hier in huis vaak gelezen wordt. Ken je het? Groet Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke gans! En een prachtige tuin!

    BeantwoordenVerwijderen