maandag 18 augustus 2014

Een burcht!

In haar zoektocht naar bos schatten samen met haar bos vrienden vindt N oah een camera, vastgebonden aan een boom, hier vlakbij in een klein bosje verderop.....
 
Ze besluiten om de camera mee naar huis te nemen.....
'Kijk mam, ik mocht hem hebben, want ik zag hem het eerst'.....
Dus, dus....
Ik bekijk hem van alle kanten maar kan er niets mee; de knopjes doen het niet meer en zelfs schudden helpt niet;-)  Daar zijn we dan toch weer de man in huis voor nodig. Hij tovert de simkaart eruit en stopt het in de computer.
Ach en wat zijn we verbaasd. Er blijken beelden op te staan van dassen.
Ja, echt vier spelende dassen, gewoon in dat bosje, daar aan het eind van de weg!
Ik wil niet zeggen dat ik daar dagelijks langs kom, maar toch wel heel vaak!
Het lukt me niet om de beelden van de camera op mijn blog te downloaden, maar dit is een leuk alternatief, van y ou tube. Nee DE man ken ik niet;-)
Vanmiddag gaan we tussen de buien door weer terug naar dat bosje. De camera wordt teruggebracht en N oah schreef er een briefje bij;
'Sorry, wij dachten dat dat u een jager was en wij houden erg van de natuur. Ik moest de camera terug brengen van mijn vader en moeder'....
(Ik herinner mij, dat ik als jong meisje ook eens op pad moest met mijn moeder, omdat ik en nog een paar vriendjes sier kalebassen hadden  geplukt.... bij de buurman..... die politieagent was..... en die brachten we terug......pfffff, dát was toen spannend!)
Voor het eerst in vier jaar kom ik in  het bosje, ik wandel er normaal altijd langs.
Het is er echt prachtig! Allemaal holen, ik tel er wel tien...
van het www.
 In een dassengemeenschap leven gewoonlijk een aantal volwassen rekels en moertjes, en één of twee worpen - in totaal maximaal 15 dieren. Het zijn echt nachtdieren die bijzonder schuw en voorzichtig zijn.
van het www.


Voortaan zal ik er met een heel ander gevoel langs lopen!
En met de honden aangelijnd!

9 opmerkingen:

  1. Wauw Noah wat een vondst en dat zo dicht bij huis, WAUW! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk verhaal!
    Het lijkt Q en Q wel.
    Wauw die dassenburchten, spectaculair hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat bijzonder, ik vind t zulke mooie dieren en denk ook altijd aan dat mooie Sinterklaasboek over een das die dol is op kruidnootjes ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf joh, die noah is wel een gelukskind om een dassenburcht zó dichtbij te hebben hé, ik denk dat de dassen overdag slapen hoor Hannah, laat de hondjes maar gerust snuffelen:-)
    wat een geweldige vondst:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet van je verhalen en je foto's. dank je wel. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat bijzonder, dassen als buren...
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen