dinsdag 26 augustus 2014

Dit is ISIS....

Ik keek het journaal, echt heel erg per ongeluk....
Ik wist niet wat ik hoorde, begreep niet wat ik zag!
Maar een gedachte die sindsdien steeds door mijn hoofd gaat is de volgende;
'is de wereld nou helemaal gek geworden'

Volgens de Egyptische mythologie was Isis de godin met de duizenden namen.
Ze was de Moeder Godin, 
Godin van de vruchtbaarheid, 
bescherm Godin van de Nijldelta,
Godin van de maan en sterren. 
Uitvindster van de landbouw,
 heelmeester en arts 
en de eerste die de wet van rechtvaardigheid instelde. 
Ook stond zij voor magie, 
medeleven, zorg, hartelijkheid, 
doorzettingsvermogen 
en de macht van het woord.
Isis staat voor de vrouwelijke krachten, 
om mee te voelen met anderen 
en is de bron van zorg en bescherming van anderen.
van het www.

Dit bevalt mij veeeel beter!

12 opmerkingen:

  1. Ja, helemaal mee eens!
    (Al heet mijn zusje ook Isis)
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je begrijpt natuurlijk wel dat het de bedoeling van die vreselijke groep is: ... de vrouw, het vrouwelijke, weer helemaal terug naar de middeleeuwen verbannen... de Godin dus,, die nu, sterker dan ooit, zich gelden laat, terug is en zich niet meer weg laat schieten of denken. Daar zijn dit soort mannen zo doodsbang voor, dus onderdrukking en geweld is hun antwoord, en dat dan weer allemaal in naam van hun god, een mannelijke god. In zijn naam gebruiken ze ijdel de naam van de Godin, Isis. Maar de Godin is terug en laat zich niet meer vernietigen. Fijn dat je hier aandacht aan gaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moest het googelen om er achter te komen waar dit op sloeg.... zonder tv en zonder man die de radio aanzet ben ik echt volkomen wereldvreemd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel ineens vind ik de naam weer mooi, vond m altijd al mooi...en ja de wereld is compleet mesjokke! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik ken Isis alleen maar zoals jij haar omschrijft. En het spelletje Isis en Osiris ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Isis, een prachtige naam met zo'n mooie betekenis. Zo trots is oudste dochter op haar naam. Ze vindt het vreselijk dat de naam zo gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat is ISIS.........................ondanks alle vreselijke dingen die we nu en masse zien in de wereld is toch de Godin weer terug. Maar dat gaat jammer genoeg niet zonder slag of stoot..............

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik die beelden op tv zie,denk ik vaak "die andere Isis is er ook nog".

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja Dat is ze, ik vind het vreselijk dat haar naam met oorlog verbonden wordt:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig maar dat nu steeds vaker de naam IS gebruikt wordt. Want het idee dat de naam van de Moedergodin zo misbruikt wordt door een stel gestoorde fanatici stoort ook mij enorm!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moest ook aan de godin Isis denken toen ik het hoorde van Isis en begreep in eerste instantie ook niet waarom ze deze naam hadden gekozen. Mij bevalt het idee van de Godin beter!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heeee leuk dat je dit even vermelde op de wereldwijdeweb

    BeantwoordenVerwijderen