woensdag 20 augustus 2014

De herder met zijn hond?

Gideon (zes en half jaar oud), de Border Collie die zo'n anderhalf jaar bij ons woont, ontmoette vandaag voor het eerst van zijn leven een kleine kudde schapen.
Lief wilde weten of er ook nog een beetje 'drijversbloed' door zijn aderen stroomde.
De regen viel met bakken uit de hemel....
De mevrouw in het regenpak traint border collies voor demonstraties en het schapen drijven.
Het werd al snel duidelijk dat hij niet reageerde op de schapen, maar erg geïnteresseerd raakte als het over een balletje ging.
Het leverde in ieder geval mooie plaatjes op! Én een nat pak!
Nee, Gideon gaat geen schapen drijven, maar Lief als schaapsherder...?
Toen we klaar waren en weer in de auto zaten begon de zon te schijnen....;-)

17 opmerkingen:

  1. De regen staat er mooi op! (Dat meen ik trouwens, vaak worden foto's in de regen niet zo mooi). Lief als schaapsherder, is hij geen schaapsherder dan? Hij past er helemaal! En op het onderste plaatje lijkt het in ieder geval heel wat met Gideon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je de sfeer goed vast weten te leggen op de foto's Hannah! Prachtig hoe het vocht zichtbaar is.
    Wat een mooie hond is Gideon, maar ja border collies zijn fantastisch om te zien en trouwens ook qua gedrag vind ik.
    Vind je het jammer dat hij geen drijversbloed heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk wisten we het wel.... Een echte drijver heeft heeeeel veel beweging nodig, dagelijks een paar uur. En ik vind wandelen leuk, maar als het iedere dag een paar uur MOET? Nee, dus ik vind het niet erg!

      Verwijderen
  3. prachtig zoals honden schapen kunnen drijven heb eens een demo gezien fascinerend !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto´s! Ik vind jouw Lief wel een echte schaapsherder op de foto´s hoor...door wind en weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige foto's Hannah..je legt de sfeer mooi vast! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op vakantie bleek onze hond ( half herder en griffon) een sterkt drijfinstinct te hebben,helaas. We moesten haar na dat ontdekkend vasthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke herder en de foto's zijn prachtig, zelfs met regen.

    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie plaatjes,lijkt wel of ik er naast sta ......blijf gelukkig droog,,,,ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig om te zien altijd een herder met zijn kudde! En jouw lief heeft talent volgens mij .... en een nat pak, wat een weer zeg! Maar levert wel supermooie plaatjes op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihihihi jouw lief doet het beter als herder dan jullie hond als schapendrijver...je lief ziet er stoer uit!!! Niet getreurd over de anti schaapeigenschappen van Gideon...Ziva onze half border/ half boeren fox houdt ook meer van balletjes en takken dan van de schapen hoewel ze toch echt veel andere border eigenschappen heeft.Heeft ook voordelen, kan ze los in de buurt van schapen zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat ze er achter aan gaat en ik op mijn beurt de schapen boer in mijn nek krijg..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's.... die van ons drijven ook geen schapen....Met de jongste hier begon ik met treibball maar echte schapen is toch nog wel iets anders.... 't Zijn trouwens heel mooie schapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :-) wat is er nu leuker dan een balletje? niks toch? :-) Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen