dinsdag 8 juli 2014

Wat wordt ze gróót....

één meter zevenenvijftig......
Als ze zo doorgaat wordt ze echt
één meter zevenentachtig, 
zo rond haar achttiende verjaardag, 
zoals de kinderarts 'voorspelde' 
toen ze acht maanden oud was....
Vandaag is ze jarig. Tien jaar al weer. De tijd gaat zó snel.
Ze wilde heel graag op haar verjaardag met drie vriendjes in hun zelfgebouwde hut in het  bos slapen....
Vuurtje maken, eten koken....
Die hut is niet water- en muggendicht, dus dat leek mij niet zo'n strak plan.
'In de tuin, zetten we de tent op, dan slaap je toch ook in het bos', besloot ik
Zo gezegd, zo gedaan!
Gisteren om 11.00uur arriveerden er drie 'overlevers'...
Met slaapzakken, kussens, hengels zwemkleding én een cadeautje.
Het werden vierentwintig energieke, enthousiaste, slapeloze (vooral voor mij;-)) uren!
Vissen vangen, zwemmen...
vissen roosteren.....mmm, lekker!
Nee, deze kwam uit de supermarkt;-)

Tent op zetten én weer afbreken.
Koezie knuffelen...
spelletjes doen, voetballen, fietsen,
eten, eten, eten....
Wat kan je veel doen in een dag!
En uiteindelijk kropen ze met zijn vieren over de vloer toen er nog een cadeau uitgepakt kon worden en er een kasteel met ridders te voorschijn kwam.
Het was een echt feest!
"Maar volgend jaar wil ik in de hut in het bos slapen.....'
Pfff, we zullen zien!
Dan is deze moeder ook weer een jaartje ouder ;-))


19 opmerkingen:

  1. GefeliciKoezieTaart XXX Wat een prachtige dochter ik hou van dit soort meiden, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Wat een dochter! Van harte gefeliciteerd met dit mooie mensenkind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je 10 jarige dochter.
    Klinkt als een heerlijke verjaardag!
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd en wat gezellig voor haar deze verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!!!
    Oh, 10 jaar, mijn zoon is al 26 (tijd vliegt!!! GENIET!!) ;-)
    Wat een heerlijke verjaardag zo lekker buiten dingen doen.
    Ziet er heel erg gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je mooie grote dochter! En ook gefeliciteerd met al 10 jaar moederschap en dat gaat je goed af als ik al lees van dat geweldige feest!
    Liefs, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met deze alweer zo grote dochter, ja leuk zo een kinderfestijn in het bos.
    Maar idd voor moeders best wel eens vermoeiend maar ach.........
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig, ja dat slapen in het bos is natuurlijk wel erg stoer met je vriendjes:-)
    ik snap haar wel,:-)
    gefeliciteerd, en wat een schitterende foto met koezie:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd wat een heerlijke stoere meid ,zo lief met koezie, wat een enig verjaars feest ,ja koester het maar hoor voor je het weet ben ja al weer oma .......ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je stoere 10-jarige meid! En wat een geweldig verjaardagsfeest heeft zij gehad!
    Fijne vakantie!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gaaf feestje had ze, en ja ze word groot. Nog maals van harte! Die foto met koezie is om in een lijstje te doen. Zoet! Wat een geweldig cadeau kreeg ze! Mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd, Wat een mooie verjaardag. Leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkige verjaardag aan de teenager! Wat een fijne dag hadden ze. Daar droomt elke jarige van!
    En die Koezie? Die steelt nog steeds mijn hart!
    Prachtig dat kasteel met ridders!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog van harte gefeliciflapstaart met je dochter die zelfs al 1cm groter is als dat ik ben whahaha. Wel een stoere dochter hoor, die van mij is altijd echt een meisjes meisje geweest, lekker verkleden met haar vriendinnen. Een keer een slaapfeestje gehad geloof ik en nooit weer...hihihi. Succes met volgend jaar!!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh.. wat heerlijk allemaal! Van harte hoor, met je grote dochter!!!
    Ik hoop alleen dat ze niet zo lang wordt dan voorspeld.. onze jongste is 1.83 en ze vind het geen pretje ;)
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je dochter. Wat een heerlijk avontuur, zo'n feestje wil ik ook wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog van harte met je dochter!! Ik zie dat ze net als mijn dochter ook graag met jongens speelt. Wat een super lieve Koezie-Knuffel-Foto!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het loslaten is een van de moeilijkste dingen hè.
    Nog hartelijk gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat klinkt als een geweldige verjaardag, wat een leuke foto's! (nog van harte gefeliciteerd!! Al is het inmiddels alweer een poosje geleden ;-) )
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn nieuwe blog!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen