zondag 27 juli 2014

Leven.....

Pinterest.

'Geef al je verlangens op'......
Soms krijg ik een boodschap, middels een droom of een visioen.
Ik sta in het midden van een kring. Om mij heen staan zes vrouwen. Oude vrouwen. Hun huid is gerimpeld, hun kleding veelkleurig en authentiek. Hun kracht lijkt enorm!
Ik voel mij een groentje tussen deze vrouwelijke wijsheid.
De opdracht die ze me geven lijkt onmogelijk;

'Geef al je verlangens op'....
In de uren, dagen en weken na deze 'gebeurtenis' worstel ik met al mijn verlangens.
Het zijn er veel! Het zijn er heel veel!
Stuk voor stuk komen ze langs.
Bekijk ik ze van onder en boven.
Overweeg ik ze op te geven......
Bij sommige gaat dat als vanzelf.
Anderen zijn hardnekkig en blijven steeds terug komen...

'Geef al je verlangens op'....
Het effect van 'verlangen', maakt mij ontevreden.
Ik ben niet tevreden met wat er NU is. Ik verlang naar meer. Het leven is niet goed voor mij....
Morgen, misschien overmorgen hoop ik toch dat mijn verlangens werkelijkheid worden!
Maar doordat ik me daar steeds meer bewust van begin te worden en langzaam maar zeker al mijn verlangens over boord kieper..... word ik een tevredener mens.
Accepteer ik wat er NU is.
Sta ik dichter bij het leven.
Laat ik het leven vollediger door mij heen stromen.

En....
Begin ik te begrijpen dat het nooit anders geweest is.
Het leven geeft onophoudelijk en overvloedig.......
Het leven toe staan en volledig vertrouwen dat ALLES wat er gebeurd
een GIFT is van het leven aan mij......




7 opmerkingen:

  1. Mooi verwoord, maar denk dat ik begrijp wat je bedoeld,leef nu en kijk naar alles wat je om je heen hebt en creeert, dat geeft rust en tevredenheid.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je helemaal volgen maar soms...dan vind ik het moeilijk om in het nu te leven en lijkt het gras veel groener aan de overkant. Ontevreden en eigenlijk ook boos voel ik mij dan. Maar ik denk dat ik die momenten nodig heb om iedere keer weer in het nu te kunnen komen en om daar weer intens te kunnen genieten en aanvaarden. Kortom,mooi stukje wat je hebt geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te lezen wat je met ons wilt delen! Heel bijzonder, komt echt binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! "Het leven geeft onophoudelijk en overvloedig. Het leven toe staan en volledig vertrouwen dat ALLES wat er gebeurd
    is een GIFT van het leven aan mij." Ik ga die zin in mijn hoofd prenten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh.. wat een eye-opener jouw droom..! Wat fijn dat je het met ons deelt.. het raakt me meteen.
    Dank je wel Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je. Het herinnert me aan wat ik aan het vergeten was.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi om hier weer aan herinnerd te worden. Dat verlangens en wensen heel ongelukkig kunnen maken. Mooi verbeeld ook, met die wijze vrouwen. Aan de andere kant .. verlangen kan ook daadkracht geven. Om dingen waar je niet achter staat (vervuiling, verspilling) aan te pakken. Bij jezelf en bij anderen. Dus misschien een compromis? Sommige verlangens wel navolgen en anderen laten gaan?

    BeantwoordenVerwijderen