zaterdag 7 juni 2014

Voedertijd.

Ik zit buiten, te haken aan tafel.....
Af en toe vliegt er zo'n grote hoornaar boven mijn hoofd.
Ik hou in de gaten waar hij is, want ik heb begrepen dat een steek van zo'n dier dodelijk kan zijn....
( en waar bloggen al niet goed voor is...... het is een fabeltje dat het een dodelijke steek zou zijn)
Koezie en zijn pleegmoeder scharrelen wat rond over het gras.
De kippen in de ren hebben honger. Ze zijn gewend om rond dit tijdstip nog wat voer te krijgen.
De honden liggen aan mijn voeten onder tafel, uitgeteld..
Het is drukkend warm, rond de dertig graden, maar nu al zwaar bewolkt.
In het bos hoor ik Lief hout hakken. Waar ie zin in heeft...?
Ook ik begin 'trek' te krijgen....
De deken die ik maak voor Noah 'haak' ik in elkaar.
Ik kan er bijna niet mee stoppen, maar er moet 'gevoederd' gaan worden....
Nog even een paar foto's.
En dan verdwijn ik de keuken in!











Koezie groeit enorm, ze past al niet meer onder moeders vleugels.



De honden beginnen vast aan een voorgerecht.... kippenpoepjes;-))



9 opmerkingen:

  1. Je deken wordt helemaal mooi...lekker warm nu zo haken aan een sprei die dan over je benen hangt! Hier ook zo hoor met die CAL sprei. Ik stik me dood... en dan krijg ik nog opvliegers ook... helemaal niet te doen!
    Ha dat voorgerecht! Dat ken ik hier... en als hoofdschotel paardemest (bweikes!) Mooie Border hebben jullie!
    Nog heel even en Koezie is groter dan pleegmama! ...Zalige foto's!
    Geniet nog van een lekker lang weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat je nog even een paar foto's maakte voor je de keuken in dook. Wat is Koezie toch een schatje en ook de deken wordt heel mooi, ziet er zo knuffelzacht uit. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Interessant...de hoornaar. Ik denk niet dat ik die ooit gezien heb.
    Lief is hout aan het hakken? Dat is pas goed nieuws..............
    Geniet maar van dit mooie weer, dat doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou wat gaat dat hard, Koezie is al bijna net zo groot als kip! En stoppen met haken...... steeds nog even dat stukje, nog even tot daar, nog even nog even ;-) Herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh wat is ie al groot!
    oooooooh koezie je hebt fans weet je dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lekker handig zulke opruimmachines:-)

    een hoornaar is absoluut niet gewelddadig, maar wel als je zijn nest kapot maakt,
    ( logisch)

    gewone wespen zijn veel gevaarlijker:-)

    die koezie gaat tegen de klippen omhoog:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dat toch dat die honden daar lekker aan vinden die kip en ganzenpoepjes ,grace eet net zo hard mee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk om even mee naar Barbados te gaan, te lezen dat mijn 'klachten' gewoon door mijn 'overgang' komen, even te genieten van die mooie zachte kleurige gehaakte deken. Nou, was leuk om even bij je bij te lezen! Tot gauw! ps. ik héb studerende dochter(s) op kamers, zit ook weer haken en ogen aan hoor! :D:D

    BeantwoordenVerwijderen