zondag 15 juni 2014

Moestuinzondag

Ik beken......
Dit jaar ben ik een hele luie moestuinierster......
NEE, wij zijn niet voor Noorwegen..... dat vlaggetje hangt daar al van vóór de voetbalwaanzin. Lief houdt van Noorwegen,-)
Ik heb namelijk hele andere dingen aan mijn hoofd.
Ik MOET haken.......
En van wie moet dat dan 'hoor' ik jullie fronsend vragen.
Nou, gewoon, van mijzelf.......!
Het konijn groef een onderaardse gang en ik 'trapte' er zo door heen! Het loopt onder de halve tuin door!
Af en toe dwalen mijn ogen van mijn haakwerk af en kijk ik eens om mij heen...........
Jongens, jongens, de aarde is veranderd in een witte oase!
Nee, ik deed er helemaal niets aan.
Blijkbaar heb ik hulp!
Onzichtbare hulp weliswaar maar,
Moet je kijken.














De bloemen, de groenten, de kruiden, de besjes, appels, peren en pruimen.......
Alles groeit gewoon!
Ik hoef alleen maar te plukken en te genieten!

En dit....
Dit is mijn grootste wonder.
Eeuwige spinazie.
Iedere dag maak ik er sla van.
Echt heerlijk!
Voortaan wil ik alleen nog maar eeuwige groentes;-)
Zo,
En nou weer snel aan de haak!
Ik ben bijna klaar....
Nog 36.000 draadjes af  hechten.

(soms overdrijf ik een beetje;-))

13 opmerkingen:

  1. Ha ha die hannah je maakt me aan het lachen ,ga maar lekker verder haken hoor dan maar wat wilder de natuur gaat heerlijk zijn gang en van een aangeharkte tuin wordt je echt niet gelukkiger ,tenminste zo voel ik het ,............en wat zie ik koezzie in zijn prive zwembadje ........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wonen jullie toch fantastisch! Je tuin is er eentje om jaloers op te zijn! En die Koezie zo zwemmend in haar baddeke is helemaal vertederend!
    Allé goe verder haken en succes met het draadjes instoppen... misschien ze volgende keer mee inhaken? ;)
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn balkon wordt soms wat meewarig bekeken door bezoek...juist omdat ik de planten lekker laat doen wat ze doen.volop bloemen maar ok...misschien wel wat rommelig. en ik geniet ervan..zo zie ik bloemen het liefste. dus ik denk dat jouw moestuin nu haar dankbaarheid aan jou laat zien...dat alle planten en struiken gewoon lekker mogen zijn wie ze zijn. koezie erbij..wat een schatje is het toch...en jij lekker aan de haak...heerlijk!! Ik geniet altijd erg van je blogjes Hannah! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah koezie in een teil hoe koddig ik zie hem genieten en ja hier de tuin ook een chaos maar..... wel lekker aardbeien en frambozen plukken.
    Ach en dat kan dan later wel weer :)) ga jij maar lekker haken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb een mooi plekje om te wonen. Ik ben idolaat van het kleine gansje....zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow Hannah, wat groeit alles in je tuin goed mooi en lekker.
    Volgens mij wonen er kaboutertjes in je tuin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk dat jou moestuin zo lekker door groeit, stuur maar wat van je geheime helpers deze kant op, hier wil het nog niet zo hard. En aan tijd ontbreekt het mij nog een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms lijkt het wel hoe minder je aan de tuin doet, hoe beter het gaat. De natuur regelt zich kennelijk zelf. Ik vind het er mooi bij staan. Straks ook nog een foto van het haakwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh zo moet dat dus...gewoon gaan haken en in de moestuin komt het vanzelf goed. Ik had al hele moestuin plannen voor morgen maar die ga ik nu nog maar even overdenken. Bedankt voor de tip hoor!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh nee, als het om afhechten gaat overdrijf je nooit, dat is standaard teveel..... Wat groeit het goed bij jullie, bij ons wat minder dit jaar, maar we hebben nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eeuwige spinazie, vertel!!!!! Ah die mooie lieve Koezie even lekker badderen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat de moestuin voor zichzelf zorgt! En: mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Perfecte combinatie haken en plukken :-) Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen