zaterdag 21 juni 2014

Koezie heeft fan's......

"Hoe gaat het met de KipGans", roept de directeur van de Vrije School, als ik eventjes haar kantoor binnen wip......
"Ik zal een blogje schrijven" beloof ik haar ;-)

Koezie, ach die Koezie, ik hou van dat dier!
Het is echt een groot plezier om haar om mij heen te hebben.
Buiten het feit om dat ze mijn hele terras onder poept en soms echt veel kabaal maakt,
komt er altijd een glimlach op mijn gezicht als ik haar zie.....
Ze wordt groot ( en nee, ik weet nog niet of het een jongetje of een meisje is, maar het idee dat het een meisje is vind ik prettig;-)), haar gele donsvacht is aan het verdwijnen en er groeien ineens van die visgraatachtige dingen uit haar lijf.
Ze krijgt veren!
Tussen de voeten van N oah......
Als ze ons ziet begint ze in haar 'taal' ons duidelijk te maken wat ze wil.
Eten! Ze eet de hele dag! Er is gelukkig opfokvoer voor watervogels te koop. En dat slepen we dan aan, zo'n tien keer per dag eet ze haar buik rond, slobbert wat water naar binnen, wast zichzelf in de badkuip en eet gras. Eet van de Oost-indische kers, vangt vliegjes......

En we kregen ook nog een kip van haar juf! Toen N oah hoorde dat er een 'nieuwe' kip kwam noemde ze haar bij voorbaat Juffie.....
Maar toen Juffie hier eenmaal rondscharrelde werd de naam bezwaarlijk!
'Kip lijkt helemaal niet op Juf en ik heb al een Juf.... zullen we haar een andere naam geven?'
Dus
Dit is Tante Jans!
En Koezie en Tante Jans zijn nu al even groot en scharrelen samen met Liefje en Duif door de tuin.
Ze is de hele dag bezig om haar donzen vacht te verwijderen. Blijkbaar jeukt het.
Langzaam maar zeker verdwijnt het dons.
Bijna vijf weken is ze nu.
En nog geen dag spijt van haar komst!



11 opmerkingen:

  1. Gelukkig voor koezie dat je blij met haar bent ,ik kan me er iets bij voorstellen. Ze wordt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo leuk om het zo van dichtbij te volgen ik ben ook fan van koezie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach jeetje wat is Koezie al groot....dat gaat snel...maar die pooties, och

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijk logje weer!! zo leuk om haar op te zien groeien en dan nu tante Jans erbij...ooh wat boffen jullie met al dat lieve dierengrut om je heen!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en wat fijn dat het goed gaat met de Kipjes en Koezie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeerlijk deze fan geniet volop mee, herkenbare beelden en verhalen...genieten!!! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe meer je schrijft, hoe blijer ik ben dat ze niet in onze tuin loopt. Zo van een afstandje is ze reuze schattig en lief! Ik ben niet zo'n fan van poep, wiens poep dan ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Koezie is een schatje! Altijd leukom even wat over haar te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat gezellig die dieren om je heen..................

    BeantwoordenVerwijderen