maandag 16 juni 2014

'Eeuwige spinazie'....

Gisteren noemde ik mijn spinazie; eeuwige spinazie....
Ik kreeg dit zaad van een  'oud mannetje'. Dat mannetje moet altijd een beetje grinniken om mijn 'moestuin gedoe met de maan'....
Het is biologisch geteeld groentezaad en heet Doorlevende Spinazie.
' Erbette of Perpetual spinazie is een oud fijnbladig snijbietras dat eigenlijk geen spinazie mag heten. De smaak nijgt echter wel naar spinazie. Doordat dit ras voortdurend opnieuw uitgroeit, zelfs in het daarop volgende seizoen, wordt het doorgroeiende spinazie genoemd. De planten ontwikkelen zich gedurende groeitijd, zodat ze in elkaar overgroeien'.

Nu is ieder gewas eeuwig, zolang de mens eraf blijft en er niet op de één of andere manier mee gaat knoeien.
Dit gewas verondersteld dat het ieder seizoen opnieuw uitgroeit, dus lijkt het mij vooral makkelijk omdat ik er niets meer aan hoef te doen.....
Ik ga het afwachten!
Voor NU kan ik er al eindeloos van plukken!
Ach en Kip Duifje gaf een goeie tip........
Ik joeg haar wel vier keer uit die bak, maar aan het eind van de dag lag er toch een vers eitje;-)
Hoefde ik alleen nog maar te koken!
En ze at zelf ook nog wat van de spinazie, dus dát vind ik vandaag niet goed!

5 opmerkingen:

  1. Hááá, die spinazie wil ik ook!
    Heerlijk met een vers eitje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dar ga ik ook zaden van zoeken, tof! En mocht ze echt niet van de spinazie snoepen ondnks dat ze je op een heerlijke culinaire combi had gebracht :) X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig een compleet maaltje voor vandaag
    Kijk je wel eens op maandagavond naar Maartens moestuin op Tv...vind je vast leuk.
    Ik kijk er ook graag naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beetje spinazie, een aardappel en een eitje.............wat heeft een mens nog meer nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker he , ik kreeg een zakje met zaadjes van deze spinazie
    bij de bestelde groente begin dit jaar. heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen