woensdag 18 juni 2014

De reis....

Van schapenvacht tot deken.







De reis begon zo'n dertien maanden geleden.
Ik kocht dit spinnenwiel.....
en begon een draad te spinnen.



De verfstoffen; Meekrap, indigo, boerenwormkruid, uienschillen..

rietpluimen, uienschillen, walnootbolsters...

 De draad verfde ik in vele kleuren....

 en ik hield in mijn 'schrift' bij hoe ik dat deed...

Het haakpatroon van het vierkantje...
En van die gesponnen en geverfde draad....

haakte ik achtennegentig vierkantjes....
die ik middels een randje aan elkaar haakte.

hechte vijfendertigduizend draadjes af...  (eh ietsje minder;-))




Een droom inspireerde mij tot het maken van deze deken.
De deken weegt ruim 2100 gram.
'Hij' is 1.50 m bij 2.00 m
En hoeveel tijd het mij koste?
Dat hield ik niet bij, maar veel tijd.... heel veel tijd;-)

Het 'randje'



Gisteren kwam aan deze reis een eind!
De deken is af.
En daar ben ik blij om!
Want ik sta te popelen om aan een nieuwe reis te beginnen.
Ik had een nieuwe droom,
waarin ik weer zulke mooie kleuren zag......;-))

21 opmerkingen:

  1. Geweldig hannah wat is ie mooi geworden, heerlijk weer iets nieuws beginnnen ,ook altijd weer fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera, de deken is af! Wat een mooi reis!
    Mooie deken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hannah wat heb je dit ongelooflijk mooi gemaakt! En wat een engelengeduld zal dit project je gekost hebben. Petje af hoor!!
    En ik ben heel benieuwd waar je nieuwe reis naar toe gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai chapeau! Niet alleen zelf gehaakt ook nog eens zelfgesponnen en gekleurd! Knap want van die laatste 2 heb ik helemaal geen kaas gegeten... Dat daar heel veel tijd in kroop geloof ik best maar het loonde de moeite! Echt prachtig! En helemaal echte wol! Niks acryl! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhh, wat is ie prachtig geworden!! Super gewoon! Wat een reis, mooi hoor!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat was de reis waard. Hij is prachtig. Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe reis...ik reis graag een beetje mee ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, wat is ie mooi geworden, ik heb jaren geleden hetzelfde gedaan met gesponnen wol, was heel leuk om te doen! ben benieuwd wat het volgende gaat worden...............lieve groet uit Enschede

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal prachtig en wat leuk dat je de reis ons nog even laat zien (al heb ik het wel gevolgd, dit is toch erg leuk). Echt een héél mooie en warme (dat straalt er vanaf!!) deken is het geworden, en oohh ik ben zo benieuwd naar je volgende project! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie reis.....ik reis graag met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie reis en ik reis graag met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi zo'n reis, van wol naar deken, mooie kleuren heb je ervoor gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt prachtig geworden! Van schaap naar deze deken en helemaal zelf gedaan, echt bijzonder! Heel erg mooi! De kleuren zijn zacht, niet te fel en 'echt'! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw! Prachtig, en wat een mooie reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n mooie deken! Ik vind de rand ook heel mooi, maakt het tot een geheel, een echte deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooie reis en een pracht deken. waar gaat je volgende reis naartoe ????

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow zo bijzonder eigenlijk zo'n reis. Het zal vast een lange reis zijn geweest met hoogtepunten en dieptepunten, maar wel een hele bijzondere. Mooi zo'n deken met een verhaal, met een geschiedenis! Heel veel plezier ervan en geniet van je nieuwe reis! Warme groetjes van Susan, leuk dat je mijn engelenblog komt volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fantastisch dat jij zelf heel die reis meegemaakt hebt!! Extra speciaal zo en héééél erg mooi! Hele mooie foto's heb je erbij gemaakt ook!

    BeantwoordenVerwijderen