vrijdag 2 mei 2014

Paard rijden......

Hey mam, maak je een foto van me als ik galoppeer......
Nou kan ik veel.....
Maar een foto maken van een kind op een paard, wat in een razend tempo aan mij voor bij rijd ;-)
Deze staat tenminste stil....
Ik bevind mij tegenwoordig iedere week in een voor mij vreemde vrouwenwereld.....
Kordate vrouwen, meestal moeders in paardrijbroek roepen hun dochter (nee, geen zoons te bekennen) vanaf de zijlijn toe dat ze de teugels korter moeten houden, het paard strenger moeten aanpakken, moeten dóóóóórzitten en na afloop stoer de bak inlopen om hun dochters van het paard te hijsen...

Ooit, ooit reed ik ook paard. 
Ik was ook ooit een jong meisje met het verlangen om over het strand met wapperende haren te galopperen....
Tot ik er een keer zo ongenadig af denderde dat ik daarna nooit meer op een paard durfde!
Eigenlijk liever niet meer in de buurt van een paard durfde te komen.....
Maar ja...
Toen kreeg ik een dochter....

En vanaf dat ze kan praten, zegt ze PAARD.
Vorig jaar reed ze ook een tijdje paard, maar toen ging Lief met haar mee.....
en dat kan Lief  NU nog niet....
Fijn hé, zo'n stil staand paard ;-)

De eerste paar lessen stond ik met trillende knieën langs die bak, deed ik mijn ogen dicht als ze in galop gingen en liep ik regelmatig even weg, naar buiten.
HEY, paardrijden is één van de gevaarlijkste sporten....
En daar zit Dochter nu op.....

Adem in, adem uit.
Ik beoefen ZEN aan de zijlijn.
Aah en langzaam maar zeker,
verlaat de angst
mijn lichaam.
Binnenkort loop ik ook stoer die bak in om Dochter van het paard te hijsen!
Hoef ik alleen nog maar te oefenen in het foto's maken ;-))

13 opmerkingen:

  1. Ik vind je foto's heel mooi! :-) O wat herken ik haar gevoel. Ik reed heel lang paard en wat is het heerlijk! Maar o wat lijkt het me ontzettend spannend als je eigen dochter dit gaat doen en voorbij sjeest! Geniet ervan en adem in en adem uit! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahahahaha.. hoe herkenbaar!
    Maar, ik vind je foto's zo juist adembenemend leuk!
    En dat paardrijden gaat vast weer over.... toch?!
    Mij heeft het in ieder geval over een hoop angsten heen geholpen, dat gegaloppeer van mijn kids (jawel ook zoonlief).
    En toen ik het net een beetje minder eng, en zelfs leuk begon te vinden hielden ze er mee op ;)!!
    Houd moet Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bracht jarenlang mijn zoon naar paardrijden en heb dat eigenlijk altijd genoten, omdat hij er zo dol op was. Tot het plots afgelopen was, van de een op de andere dag...........
    Wat rest zijn foto's, maar eerlijk gezegd niet zulke aparte als die van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaahahahhahahaha Hannah, je hebt heel erg je best gedaan,
    als je niet té ver weg woont, zal ik wel een keer foto's komen maken:-)
    als ik dan ook die mooie kleurtjes op de plaat mag zetten ben ik helemaal gelukkig:-)

    is dat een deal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha, Drenthe hé.... dat ligt aan de andere kant van de wereld;-))
      En die mooie kleurtjes zijn lapjes geworden voor de deken van Noah.....
      Maar je bent welkom hoor!
      Iedere woensdagmiddag..... dat paardrijden;-)
      Hannah

      Verwijderen
  5. jaaa ook ik herken dat maar dochterlief is later gaan badmintonnen hoe relaxed !! na al de stress en angst idd voor het eraf....... , maar leuk was die tijd wel en zeker met de eerste shetlander een goeie al wat oude sul.
    Maar het leukst is het als je de pony bij je huis hebt dan is het toch anders dan in een stalling bij een boer, dus als de ganzeneieren uit zijn een pony weitje maken en dan word het een vrolijke beestenboel :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou wel van dit soort "actie" foto's , mooi om te zien hoe trots ze op haar paard zit. Of is het misschien een pony........... je begrijpt vast wel dat ik helemaal niets met paarden heb.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit zijn echte actie-foto's! Ik vind dat stoer, zo'n meisje op zo'n groot paard. Nog even en dan gaat ze met wapperende haren in galop door de bossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat mijn dochter dat ook heerlijk gaat vinden als ze wat groter is. En ik ben er geloof ik niet zo bang voor... Ik heb zelf veel paard gereden, ponykampen gedaan (echt heel heel leuk) en ik droom er nog heel vaak over dat ik op een paard zit. Ik kan me geen fijner gevoel indenken dan meebewegen op een paard, heerlijk vond ik dat. Zolang ik er op mocht zitten (wat niet meer kan want ik ben veel te zwaar) was het heerlijk, er naast staan vind ik beduidend enger. Ik ben er zó vaak afgevallen! Maar ik herinner me vooral die hoef keihard tegen mijn knie......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik viel van het paard, maar mijn voet bleef in de stijgbeugel vast zitten en ik werd meters meegesleurd over die harde grond.... Ik herinner mij mijn rug, die maanden beurs voelde.... mijn nek die voor mijn gevoel scheef op mijn romp stond..... tot ik bij een 'botkraker' weer 'in model' gekneed werd.......

      Verwijderen
  9. Mijn zoon zat op american football......dat wil je als moeder ook niet hoor,dat kan ik je wel vertellen, ik herken je gevoel dus.
    Lijkt mij ook leuk, paardrijden,nooit gedaan helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Valt niet mee he, bewegende objecten.fotograferen en zazen hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, met wapperende manen langs het strand....joepie! Dat deed ik ook ooit. Mijn dochterlief is nog wat te jong (vind ik), maar het zit er in, echt waar, ik was al geen voorbeeld meer daarin, maar het zit in het bloed

    BeantwoordenVerwijderen