maandag 26 mei 2014

Maandag....? Baddag....!

Het is werkelijk erg komisch om de verschillen tussen Kip en Gans mee te maken....
Koezie vind het heeeerlijk in bad. Ze spettert en spattert, eet het eendenkroos wat wij verzamelen en na een minuut of 10 wil ze er dan wel weer uit.
Moeder Kip kijkt verontrust toe!

Als zij in dat bad zou stappen, zou ze verzuipen!
Nee, Kip heeft een hele andere voorstelling van een bad.....
En daar staat Koezie dan weer bij te kijken; Moet ik dáár in??
Ze doet een poging om bij moeder kip 'in bad' te stappen.....
Maar, bah, wat is dat vies!
Nou moet ik alweer in bad;-)


Mama Kip is al onderweg naar haar eigen bad ;-)




Mamaaa, help me!

Pffffff... HELP me dan....!

Mama heeft een vlieg gevangen...




Koezie eet gras....

en gras.... zie je die natte buik?

Heerlijk vind kip dit! Na drie weken op twee eieren zitten, eindelijk weer es in een zandbad!


Moet ik dáár in.....?

Okey......Plons.... uhh....Boink

Bahh, ben ik al wéér vies!

18 opmerkingen:

  1. Mooi hé Hannah, de natuurlijke verschillen maar die dan ook er gewoon kunnen en mogen zijn. Moeder Kip wijst haar niet af (net als in het lelijke eendje ;)) maar verwondert zich slechts! Wat een heerlijke foto's weer, dank je wel. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit toch heel erg leuk en zo gaaf dat het gewoon samen gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt zo mooi die foto´s. Vooral die van "(pleeg)moeder en kind" samen!! Wat fijn dat je dit allemaal met ons deelt, ik lees het graag!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, 't is wat met zo'n adoptiekind.. maar met de liefde tussen moeder en kind zit het wel goed ;)! Geweldige foto's Hannah!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wat ontzettend grappig... Prachtig om te zien en te lezen.
    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ze lief en wat groeit ze hard!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe schattig en vertederend... dit is pure liefde! Ik krijg kippevel van de "slaapfoto"!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zoooo leuk zo verschillend en toch mama en kind! De natuur is prachtig, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig! mooi gansje zeg.

    mijn schoonzus legt wel eens grote eieren van Brahma's onder krielkipjes om uit te broeden.. kun je je voorstellen wat een komisch gezicht is als zo'n enorm kuiken bij zijn pleegmoeder wil schuilen onder haar vleugels? Nou ja, meer gewoon over haar heenwalst, kun je beter stellen. En dan zielig gaan doen!

    Vogels zijn zó leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fantastisch:-) wat een zalige combi:-) de kip en de gans kunnen van elkaar wat leren :-)

    heb je een paar stenen in het water zodat de gans eruit kan ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koezie kan met haar pootjes op de grond staan. Maar als het haar echt niet lukt helpen we haar een handje;-))

      Verwijderen
  11. Kostelijk! Ik geniet van je verslagen over kip en gans!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is net een stripverhaal zoals je het vertelt. En stiekem een beetje een soap. Een heel erg schattige soap dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk....en dat denk ik echt....dat je zulke foto's moet blijven maken. Je kunt er werkelijk een boek van maken.
    Met jouw woorden erbij is het echt een goed verhaal......ECHT!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke foto's! Zo leuk om te zien hoe dit zich zo samen ontwikkeld :).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen