zaterdag 24 mei 2014

In de speeltuin.....

Kennen jullie dat gevoel .... van vroeger..... toen je nog kind was.......?

Een paar honderd meter van ons huis vandaan was een speeltuin.
Dáár ging ik graag naar toe. Ik kreeg van mijn moeder een kwartje voor een ijsje, en dan ging ik onderweg, met kloppend hart van plezier en opwinding!
Bij die speeltuin stond zo'n klein houten huisje. Daar zat een oude man in en belangrijker nog, er stond een grote vrieskist, vól met ijsjes. En ik mocht kiezen!
En dan ging ik met mijn ijsje op de grote schommel zitten. En eindeloos, eindeloos aan mijn ijsje likken.
De beweging van de schommel zorgde voor 'vlinders' in mijn buik.

Dát gevoel heb ik vandaag, op het moment dat ik uit mijn bed stap!
Er staat 1000 gram wol op mij te wachten!
En vandaag ga ik dat allemaal verven.
Mijn hart klopt van opwinding.
Ik word weer dat magische kind wat straks aan een ijsje mag likken op de schommel!
Kon ik mij maar iedere dag zo voelen ;-)




 Zooooo!
Ik ben blij!
Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen!
Kan ik eindelijk weer haken!

14 opmerkingen:

  1. Hihihihi wat zeg je dat weer mooi...ik herken dat gevoel wel maar zou het zelf persoonlijk niet van wol kleuren hebben (maar heb dit ook nog nooit gedaan he dus wie weet...) maar ik vind je kleuren prachtig...en dat gevoel tja ik moet eigenlijk diep nadenken wanneer ik dat eigenlijk heb...daar denk ik ns over na. By the way...soms ga ik wel hier in het speeltuintje heel even schommelen en ohw idd wat is dat fijn die kriebels in m'n buik...maar vanavond neem ik maar 'ns een mini magnum kus en denk ik de schommel erbij ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik krijg gelijk hetzelfde gevoel ,en wat zijn je kleuren weer mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh Hannah wat prachtig! Het kriebelt mij ook zo om te verven .....:-)))
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie kleuren weer zucht.... ik moet nog even geduld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor de jeugdherinnering die ik kreeg bij het lezen van jou bericht. De speeltuin bij mijn opa en oma in Middelburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu nog even mijn tuinderijblog lezen en je blijft in de speeltuinstemming, XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel plezier met al die mooie wolletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhh die kleurtjes, ik kan daar maar geen genoeg van krijgen :-)
    geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ik ken dit gevoel.........al die mooie kleurtjes op wol.
    Voor mij wordt het morgen indigoverven, hoop dat ik een mooie kuip kan maken.
    Je foto's zijn trouwens prachtig.............een mooi wollandschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihihi nee eigenlijk niet zo herkenbaar dat gevoel, maar wat een prachtige kleuren. Ik kwam volgens mij niet vaak in de speeltuin, we woonden eigenlijk zo'n beetje midden in de stad. We hadden wel twee schommels hangen boven op zolder die inmens groot was en weet je wat ik na het schommelen zo leuk vond? Rommelen op zolder, ik ging alle dozen af en keek wat er in zat. Zo spannend! En ja van rommelen, rommelmarkten kan ik nog steeds heel blij worden hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi die blauwen en groenen! Wollandschap is precies goed gezegd door Martine!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldige omschrijving van je gevoel! Ik kan het me heel goed voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben zo blij dat ik mee mag genieten van de speeltuin!

    BeantwoordenVerwijderen