dinsdag 20 mei 2014

Het is een GANS !

Na 24 uur op aarde vond N oah het hoog tijd om Koezie te leren zwemmen.
Mijn slabak werd gevuld met water en...
huppekee !
Koezie vond het de gewoonste zaak van de wereld.
Begon zijn veren te 'schrobben', spreidde zijn zwemvliezen en dobberde vrolijk rond!

 Hij kan nog niet heel goed op zijn beentjes staan,
valt soms achterover op zijn kont.....
maar het gaat steeds beter!
 En het tweede EI?
In het tweede ei blijft het eizig stil....
We legden het nog één nachtje onder kip,
maar ik ben bang dat daar geen levend gansje in zit!

20 opmerkingen:

  1. Het viel dus reuze mee.....het G....woord kun je in elk geval al weer schrijven ;-)
    Ik ben er reuzetrots op dat ik zo aan het kraambed stond en gister het gansje al even in mijn handen kon houden en ik ben helemaal verliefd. Ik stuurde lief foto's en hij wil in het weekend perse komen. Dat je dat alvast weet ;-)
    Het is toch wat. Dit had ik nog nooit van zo dichtbij meegemaakt. Ik snap al die reacties wel....het is ook helemaal geweldig.
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig gansje is Koezie toch, zo anders dan een kippenkuiken! De kinderen hier kregen ook meteen wilde plannen ;). Geloof alleen dat we dat maar niet moesten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zwemmen daar heb ik vorig jaar ook zo van genoten bij Boss en May....Fijn hè zo'n mooi pril leventje om jullie heen. X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oja en wat het wol betreft ik ga ook aan jou denken ik heb je adres ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is nieuw leven in al zijn vormen toch telkens weer een wonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat koddig een gans in de slabak :) ach 1 gans moet ook kunnen ik vind het zo al een heel wonder.
    Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat jammer Hannah dan moet deze alleen groot worden....
    zonde,
    maar het is wel een knap gansje :-) een schattig lief klein knuffelgansje:-)
    heerlijk .. herinneringen komen terug bij me :-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartje, hartje, hartje (ik sulletje weet het tekentje niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooooh ik hoopte al op de volgende foto s wat geniet ik hier van zo lief ,dank voor het meekijken fijne dag lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een dotje! Koezie is wel een schattige naam! Oh zo jammer van het tweede ei...
    Veel zwem- en dobberplezier! Je foto's zijn echt wel "genieten"!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zooooooo lief, wat een klein schatje is Koezie. zo leuk dat je ons laat meegenieten! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die eerste foto is schitterend, wat een schatje is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fantastisch dat instinct, dat hij direct weet wat hij moet doen ... oh wat hou ik van de wonderen der natuur ... jullie Koezie is daar weer een mooi voorbeeldje van, wat een schatje!! Hoe is het met pleegmama Duifje? Niet verbaasd dat het geen gewoon kuikentje is dat uit het ei is gekomen? :-) Ik vind haar foto in je vorig blogje grappig, zo'n blik van: wat is dat hier nu?? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh zo lief!! Wie is nou z'n/haar moeder? Is dat de kip of je dochter ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat het met Koezie goed gaat (kan natuurlijk ook niet anders met zo´n lief pleegmoedertje),..hopelijk gaat het nog goed komen met het andere ei.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ahhh wat is het een lieverd, en wat een mooi gezicht dat ie al zo lekker kan badderen!
    Nog geen nieuws van het andere eitje..?
    Geweldig leuk; een gansje, bij een kip met de naam Duifje.. :-)
    Geef hem maar een klein aaitje van mij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen