vrijdag 16 mei 2014

Een vos verliest wel zijn haren, maar......

Vandaag, bijna zeven maanden na 'de storm'.....
'Kom je me even helpen Hannah"?....  roept de houthakker
vanuit de buitendeur naar binnen, 'dan doen we even een 'warming up'....

Ik spring meteen in de 'plaai' stand.
Want de houthakker heeft twee bomen in stukken gezaagd.
Hey en dat zijn niet zomaar bomen.
Het zijn DE bomen.
Die hij over zich heen kreeg in die storm....



De 'daders'; een Robinia en een Amerikaanse Vogelkers





Ze zijn behoorlijk zwaar, zelfs als ze maar een meter lengte hebben, 
maar we kruien ze samen naar de plek, 
waar ze nog in mootjes gehakt gaan worden....
Hebben we er ook nog plezier aan!
;-))

15 opmerkingen:

  1. Wauwie...dat voelde vast en zeker wel heeeeel anders dan een willekeurige andere boom omzagen en in mootjes hakken..
    Ook wel heel symbolisch hoor!!
    En och och..als je ziet wat je lief over zich heen heeft gekregen, gorte griebels, wat een wonder...
    Geniet van de zon, hij is er eindelijk weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whaaa dat zal ze leren :-)
    oh wat lekker een kachel stoken, ik deed het voor 6 jaar terug ook in mijn andere huis, en je hebt er een paar keer plezier van van dat kloven , en sjouwen:-)
    goed voor de slanke lijn:-) ook dat merk ik nu :-)

    lekker genieten hé :-)

    lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat hij DE bomen in mootjes heeft kunnen hakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend dapper! Respect X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een wonder toch dat hij ze zelf in moten kan zagen gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een therapeutisch gebeuren, zo al met al.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat fijn dat de houthakker dat weer kan doen wat hij waarschijnlijk het liefste doet
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig dat hij al zo ver is gekomen! En dat die bomen zijn vuurtje aanwakkeren. Ik hoop dat ze jullie veel warmte in kille dagen gaan geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap!! En geeft vast veel voldoening dat ze in mootjes gehakt zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In mootjes hakken en dan het vuur in ermee..........
    Ik denk dat ik zo zou voelen......jij bent misschien subtieler...............

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wat zal dat ontzettend goed gevoeld hebben om juist die bomen om te zagen. Knap!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super dat de vos zijn streken nog heeft. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de cirkel is weer rond.... wat heerlijk dat ie het zelf kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi! Ik kom hier eigenlijk naar ganzen kijken, maar was eerst eens terug aan het lezen...las over moeder aarde dag...en toen kwam ik bij dit bericht en las over de storm en ben blijven lezen tot ergens voor de kerst. Wat ben je een bijzonder mens, wat heb je een bijzonder blog, niks gewoon Hannah ;). Ik ga je zekers volgen en ga weer eens wat meer met moeder aarde praten ipv alleen met engelen en God.
    Warme groetjes en dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen