vrijdag 30 mei 2014

De Tuin Vandaag....

De zon schijnt en dat is toch wel weer heerlijk na zoveel regen.....
Ik voel me wat schuldig naar de tuin, want ik doe er niet zo veel.
Bij mijn (foto) rondje word ik gerustgesteld; ik hoef ook eigenlijk niet zo veel meer te doen.
De natuur gaat Haar gang.

Zon en regen doen wat ze moeten doen.
En ik ben geloof ik gezegend met het ontbreken van slakken.
Een enkele keer eet een kip een sla plantje op,
of het konijn ontsnapt en graaft wat kuilen.
Maar verder......
Kan ik met een gerust hart verder spinnen ,-)
Vanavond eet ik voor het eerst van mijn leven spinazie uit EIGEN tuin :-)))




 Ja het onkruid groeit ook lekker mee..... In die bak staan drie flespompoenen. Je ziet nog een stukje van het bijenhotel. In de achterste vier veldjes zaaide ik bloemen, bloemen enne.... Bloemen!
Afrikaantjes (verfplant), goudsbloemen, lupine, sla, stengeluien.







 Op de achtergrond de appelboom, aardpeer, bieslook, peterselie, kardoen, spontaan groeiende aardappel, dille, bonenkruid, maggi, komkommerkruid en nog meer, wat ik nu vergeten ben......

De aardappels gaan bijna bloeien!





Ik maakte toch nog een extra bak.... vulde deze met compost en maakte de rand van dakpannen.
Ik zaaide er prei, pluksla, knoflook, plantuitjes, blauwschokkers en oostindische kers...
Maar er kan nog veel meer bij.
Ik weet nu nog niet wat; misschien andijvie of toch boerenkool?
 Vorig jaar maakte ik aan de andere kant van de tuin een bloemencirkel.
Daar deed ik nog niets aan dit jaar, behalve brandnetels wegtrekken, maar het staat vandaag vol met bloeiende bloemen, waaronder deze vingerhoedskruid.
En deze twee hebben niet genoeg aan zon en water.
Daar gaat heel wat ganzenvoer én boterhammen in!

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat de tuin het zo goed doet. Voor ons (mensen) waren die hoosbuien wat minder leuk, maar de tuin is er wel blij mee. Zeker als daarna heerlijk de zon alles weer verwarnd.
    Wij vonden bij het planten van een pruimenboompje een flinke tunnel van meters lang van een van onze konijnen... En die was nog van vorig jaar!
    Geniet van het spinnen.
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach die foto van Noah en Koezie....die is toch prachtig! Je tuin ook hoor.......maar dat kind en die gans......Tjonge!
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ach die koezie heeft toch maar een goede oppasser !!! heerlijk zo in je eigen tuin !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke tuin en er niet eens veel voor te hoeven doen dit keer! En Koezie, een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tuin, lieve Koezie en gelukkige dochter, je bent een rijk mens Hannah, XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En de natuur doet het goed, dat zie je aan je tuin, je dochter en de gans!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke tuin en zo een dotje die koezie met je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn hè alsalles maar gewoon groeit en bloeit en jij alleen hoeft te genieten! En Koezie groeit ook als kool geloof ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen