zondag 27 april 2014

Zigeuners zijn arm......



'Wil je me een hele moeilijke tekenopdracht geven mama
en ik neem geen genoegen met dat je niets weet'....
De vakantie is nog maar net begonnen, maar ik moet nu al voor Juf spelen!
Ik moet even nadenken, maar weet al snel wat ik wil zien.

Afgelopen week speelden er twee vriendjes bij N oah.
Ik zit ook buiten in de tuin en luister naar het gesprek wat ze met elkaar hebben.
Cees heeft blijkbaar verteld aan N oah dat hij verliefd op haar is.....
En vraagt aan N oah  'op wie' zij is....
Ik heb drie vrienden zegt N oah.... Jij, Jan (en die is er ook) en Bas....
Cees haalt zijn schouders op, Jan kijkt tevreden.

'Later als ik groot ben word ik zigeuner' zegt N oah tegen Cees.
'Dat is stom', zegt Cees, 'zigeuners zijn echt heeeel arm en hebben geen huis'.
'Maar ik ga onderweg met mijn paard en mijn wagen naar Noorwegen en daar bouw ik dan mijn eigen huis', zegt N oah.
'Dan wil je toch wel mee'? (Cees is gek op Noorwegen)
'Nee', zegt Cees.
'Mijn paard is een Tinker', zegt Noah  (en Jan heeft een Tinker en houdt van Tinkers....)
Jan zegt niks....
'Maar wat wil jij dan worden als je groot bent' vraagt N oah aan Cees.
'Ik word Vogelaar', zegt Cees.
'Wat is dat', vraagt N oah
'Nou, dat je vogels bestudeerd en zo....' zegt Cees.
'Maar dan kan je toch onderweg vogels bekijken', zegt Noah
'Nee', zegt Cees...

Ik ben de stille getuige en gniffel.
Vandaag vraag ik haar die zigeuner-rit naar Noorwegen te tekenen
Zal mij benieuwen wie er allemaal op die tekening staan ;-))

Een paard, een wagen, zes kippen, DE gans, de border collie én een bed!
Geen Cees, geen Jan en geen Bas!
'Ik ga alleen mama en als ik in Noorwegen ben bouw ik mijn eigen huis'!

Ik haal opgelucht adem. Voorlopig nog geen mannenperikelen :-)

6 opmerkingen:

  1. Vooral DE gans maakt dat ik een vreugdesprongetje doe, zo leuk! En alleen wat een heerlijke dochter en zigeuners fantastisch!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en een wagen die kan vliegen..................geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heerlijk verhaal en wat een prachtige tekening...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Misschien de tekening bewaren en ophangen,als er een echt huis in Noorwegen gaat komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, arme Cees. En gelukkig nog geen mannenperikelen. En die tekening is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen