zondag 13 april 2014

Onze missie...... DASLOOK vinden!

Komende donderdag komt de klas van N oah naar het bos......
We gaan soep maken en brood eten.
De kinderen zullen brandnetels en zevenblad plukken voor in de soep.
En Juf vroeg om daslook, voor pesto.....
Maar er groeit (nog) geen daslook in dit bos.
Maar na vandaag WEL.....;-)
Zo'n anderhalve kilometer verderop zag ik vorig jaar een groot veld met daslook staan.
Ik was in de afgelopen tijd al eens op zoek geweest, maar kon het niet weer vinden...
Vandaag gaan we met zijn drieën op de fiets (!!) op zoek....
Lief fietst mee.
Wie had dat gedacht?
Dat je met een dwarslaesie toch weer kunt leren fietsen!
Ik niet!
Ik vind het één van de mooiste natuurgebieden die ik ken.
Hier zou ik mijn Yurt wel willen neerzetten en de rest van mijn leven willen wonen.......
Hier lijkt de natuur nog volledig zijn eigen gang te gaan, zonder ingrijpen van de mens.....

Wie weet......
Zet ik ooit hier mijn tent op!
Maar voor NU...... heb ik genoten!
Enne....... JUF......
Jaha......, er groeit ook daslook in dit bos;-))

11 opmerkingen:

  1. Dat is helemaal tof!!!! We hebben een bos, een huis, vuur (en een vuurmeester!!), een djembé en elkaar. Mooier kan het niet.
    Als we de tafel nu ook nog mooi dekken en bloemetjes plukken, dan wordt het helemaal een feestelijke maaltijd.
    Ik verheug me!
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had dit logje ook 'fietsen' kunnen noemen, want wat ongelofelijk geweldig dat jullie samen deze tocht hebben gemaakt!
    Oh Hannah, dit had je toch nooit kunnen denken.. ik ben zo blij voor jullie!
    En die daslook.. heerlijk! Binnenkort gaan ze hier ook in de vijzel! Ik heb ooit wat stekjes gekregen van een lieve vriendin, en die doen het wonderbaarlijk goed op de Zeeuwse klei (zelfs gewoon in de volle zon). Echt heel groot worden ze niet maar ik kan er jaarlijks van plukken!
    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben wel benieuwd naar dit leuke eetfeestje en geweldig dat de man weer fiets, en ja daar wil ik ook mijn tentje wel zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt allemaal heel goed. Zéker je lief die weer fietst, geweldig!
    Heel veel plezier met de kinderen in het bos donderdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohh wat een leuk bosje Hannah,
    ja daar wil ik ook wel mijn tentje planten en samen met ace een paar nachten bivakkeren:-)
    lijkt me geweldig:-)

    daslook, mmm ruikt zo heerlijk,
    zien we ook het recept klaargemaakt op tafel:-)
    lijkt me erg leuk:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geluk, fietsen, ik wist niet wat ik las!
    Wat een mooi plekje is dat van de foto's....
    Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe dat smaakt, daslook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je lief kan weer fietsen.....das het beste nieuws en al het andere ook.
    Als je van lekkere olie houdt voor de winter dan doe eens een handjevol daslook in een pot plantaardige olie, zet hem op een zonnige vensterbank en na enkele weken zeven. Je proeft de hele winter de zomer in je salade..........XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om dit weer samen te kunnen doen !! nou en met die daslook komt het vast wel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat het zo goed gaat dat je Lief weer kan fietsen!! Veel plezier komende donderdag..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig dat jullie weer samen kunnen fietsen!
    En wat een mooie plekjes op de foto's! Mooi voor een yurt ;)
    Fijne week en een heel mooie donderdag gewenst.
    Liefs - Anja

    BeantwoordenVerwijderen