woensdag 23 april 2014

Na de maaltijd.....

Zit ik nog even buiten.....
Er dreigt onweer.....

In de verte hoor ik het gerommel.
De lucht kleurt dreigend

De merel begint dichtbij alarm te slaan
Poes loopt rond....... 
De merel heeft jongen te verdedigen.

De haan scharrelt nog wat rond.
'Dekt' zijn laatste kippetje voor vandaag.

Jaagt de rest richting stok.
Want het is bijna bedtijd!

Ik ruim mijn spinnenwiel op.
Het is klaar voor vandaag!
Precies op tijd!
Het begint echt keihard te regenen
en te donderen.
Heerlijk die ontlading.
Ik blijf nog even genieten....

12 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's hier is het ook erg dreigend maar nog geen spat tot nu toe. Net lekker 2 uur gewandeld en genoten van al het jonge kroost in de sloten en weilanden.... X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ontlading is heerlijk inderdaad. En de hoeveelheid regen is ook even heel fijn, vooral voor de tuin. Helaas ben ik een muts. Loop me dan zorgen te maken om de poezen die buiten zijn, of de kindjes niet wakker zullen worden van de harde klappen, dat soort dingen. Weinig genieten dus. Zou ik meer moeten doen.

    Je foto's zijn schitterend, en poes vind ik een heel mooi beest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's!

    Hier ook een flinke bui en een wakker en bangig dametje die ik maar even bij me op de bank heb genomen. Ik kan er ook van genieten, de tuin staat blank terwijl ik me 10 minuten voor de bui nog stond af te vragen of ik misschien de plantjes toch even water zou moeten geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi en heftig natuurgeweld, helaas ook overlast hoorde ik al.
    Wat een prachtige kat. Eén en al concentratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie foto's.... en ik vind het heerlijk zo'n naderende bui, die er dan is (ik heb heerlijk in de regen gesprongen op blote voeten) en vervolgens weer vertrekt, de aarde verfrist achterlatend...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier is ie overgedreven en was het weer zomers weer ,heerlijk , en nog even een antwoord op je vraag een pinwheel is een molentje als je op de sjaal klikt zie je onder in heel goed wat ik bedoel ,daarom zijn naam ,zelf houd ik erg v an dit figuur ,lieve groet en je blogje is weer prachtig ik lees ze graag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk logje, het wachten op die ontlading is zo gaaf! Hier bleef het gisteren stralend, alleen nu een zacht regentje..
    zo fijn voor de tuin :)!!
    En je header is geweldig.. wow wat een magische plek!!
    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu ik weer terug ben in Hongarije geniet ik ook enorm van de natuur en beesten.
    Hier in Hongarije hoor je de hele dag krekels.
    Als het gaat onweren blijf ik ook kijken naar de geweldige ontlading.
    Mooie groene wol op je spinnenwiel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel 'atmo-sfeer' - in de lucht, maar ook in jouw vertellen ...
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauwie, mooie foto's!
    Wat een dreigende lucht was het hé!? Mooi om te zien!
    En wat een giga-bui, zo indrukwekkend!!
    Helaas borrelde hier op een gegeven moment het riool omhoog, en de straat stond compleet blank ;-)
    Zo beleef je nog eens wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie foto's en hier heeft het ook flink geregend maar nu is het weer rustig.
    Dus straks lekker in mijn mandje :)
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi beschreven. En ook al ben ik helemaal niet dol op onweer, soms kan ik er ook intens van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen