maandag 7 april 2014

Moestuinmaandag 2014



Wat wil je worden als je later groot bent?
Een vraag die aan vele kinderen wordt gesteld.
Met andere woorden, wat is je opdracht op aarde?
Waar ga je je energie aan geven?
Als ik terug ga in de beelden die bij me op komen bij het stellen van die vraag, beelden die ik 'zag' vanaf dat ik een klein meisje was.......

Dan zie ik een tuinhekje
met daarachter een tuin
En in die tuin groeit ALLES
wat er op aarde groeien kan.
Ik wandel in die tuin.
en ik praat met de bloemen
met de vogels en met de bijen...
Ik help om de juiste omstandigheden te creëren
waarin alles nog beter groeit!

In de afgelopen jaren had ik zo'n tuin met zo'n tuinhekje
en die heb ik nog....
Maar voor het eerst aarzel ik...
Alsof ik een berg moet beklimmen en weer moet afdalen.
De doos met zaden heb ik geopend...
Ik moet gaan zaaien....!
Maar ik aarzel...

Moestuimaandag is een initiatief van Hollandse Klei

7 opmerkingen:

  1. Jammer als het 'moeten' wordt. Even loslaten? Misschien komen de zaaikriebels dan vanzelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat herken ik erg. ik heb gisteren ook besluitloos in mijn doos met zaden getuurd en me afgevraagd waar ik vorig jaar de energie vandaan haalde. ook wij hadden die jaar een heftige herfst en winter, het lijkt wel of de lente te snel komt, hoezeer ik ook naar zon en buiten verlang.

    Misschien koop ik dit jaar in mei wel gewoon wat plantjes op een rommelmarkt, sla ik het zelf opkweken maar een jaartje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gos, wat is dat? Ook hier zijn de zaden bekeken, teruggelegd, nog eens bekeken en vervolgens bedacht ik, dat ik ook jonge plantjes kan kopen dit jaar... ;)
    Heb wel de zonnebloemen voorgezaaid, dat was een niet-te-onderdrukken-impuls...
    Waarom geen kriebels? Ik weet het niet.............

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is pas begin april, je kunt het nog even laten rusten. Als het eind mei dan toch begint te kriebelen kom ik gewoon een doos met groente plantjes brengen. Afgesproken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhhhhh zal ik komen helpen :-) ik heb geen moestuin meer maar het lijkt me geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach maar lieve schat, volgens mij woon je heeeelemaal aan de andere kant van het land...... als je nou mijn buurvrouw was;-)) Maar Dien zien, lijkt me wel leuk!

      Verwijderen