maandag 28 april 2014

Moestuin- en Bosdag Maandag.....

Vandaag in het Bos.......
is het groener dan groen
vochtig
geurig
en vol met vogelgeluiden!
Ik kan de 'groei'
bijna horen..

Achter in mijn tuin
op een afgezaagde conifeer
staat deze uil.
(op zes meter hoogte)
Hij doet vooral dienst als
vogelrustplaats.
Er wordt gewassen 
én gefloten!

En mijn moestuin?
Ik spit en ik zaai,
creëer nieuwe plekken om te zaaien...
Composteer en bemest.
Ben stil,
fluit soms mee met de vogels,
kruip op mijn knieën
op zoek naar onkruid.....
Kortom...
Ik heb er weer plezier in!

Moestuinmaandag is een initiatief van Hollandse Klei

14 opmerkingen:

  1. wat heerlijk als het lekker gaat lekker wroeten in de aarde en wat een mooie foto's weer
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmm.....dank je wel Hannah, voor het mee mogen genieten! ;-)
    Fijn dat je weer plezier hebt in je moestuin!
    Geniet er lekker van!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zalige tuin en mooie foto's!
    Heerlijk dat je er weer zoveel plezier in hebt.
    Lekker genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's van een heerlijke tuin, wauw! Genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is volop genieten nu hè? En hoe is het met DE eieren??
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben sinds drie dagen een broedse kip.....;-) En die neemt nu de moederrol over! Ze wordt nauwlettend in de gaten gehouden door N oah, dat ze haar taken wel GOED uitvoert.... op de eieren blijft zitten enzo, maar vooralsnog gaat het goed.
      Nog maar 18 dagen....
      Hannah

      Verwijderen
  6. Heerlijke foto´s en wat een prachtige tuin heb je!! Wat fijn dat je er weer plezier in hebt..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geniet volop met je mee Hannah..................

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijne foto's. ik kan inderdaad bijna het bos ruiken, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet je tuin er levendig uit! Wat fijn. (En wat een prachtige banner heb je toch, dat licht, och! Echt elke keer genieten als ik je blog aanklik)

    BeantwoordenVerwijderen