zaterdag 26 april 2014

Koningsdag......

Wie moet ik eigenlijk feliciteren ??

Stapte ik echt bloedchagarijnig mijn tuintje in......
Zo opgeruimd en energiek stap ik er weer uit;-))

Want, die Koningsmarkt hé, waarom gaat een mens daar toch naar toe?
Meuk is leuk?
Ik ervaar vooral verzadiging.
We hebben alles al!
Waarom nog meer willen hebben?
Waarom ging ik daar toch zitten met mijn meuk.
Vorig jaar riep ik het al tegen Dochter
en dit jaar weer!
Dit was echt de laatste keer!
Ik ga noooit meer slepen met al die rommel!

En dan die muziek.
Tsjonge jonge....
Wat een infantiele toestand!
Kabouter Plop, K3......
Echt keihard dreunt het door me heen!
Binnen drie minuten wil ik vluchten!
Weg van al die herrie!

Gelukkig heb ik een tuin!
Waar ik in de stromende regen in beland..
Fluitende vogels, groeiende planten, op mijn knieën trek ik onkruid uit.....
Ik zaai en ik poot....
Hey Hannah, Ben Je Daar Eindelijk......
Roepen de Planten me Blij toe !

Héhé.....
Ik ben thuis!




15 opmerkingen:

  1. geweldig! ik vierde de koningsdag in de tuin zo heerlijk, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ja dat dacht ik vandaag ook. Ik wil naar huis, wat een gekte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben ook maar heel even weggeweest en dacht ook al hetzelfde wat doe ik hier de kinderen gaan hun eigen gang en ik ......
    heb lekker zitten haken aan de cal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi...heb er helemaal niks van meegekregen vandaag. Heb lekker zitten tekenen en heb de kas even geïnspecteerd. Daar wordt een groot deel van het zaaigoed opgegeten door de slakken. Het zij zo...
    Vond je dochter het wél leuk, K3 en zo?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb heerlijk gewerkt in de tuin vanmorgen, en verder... niets van het geheel meegekregen. Ik geef je helemaal gelijk, die drukte en al die meuk meuk meuk overal.... Ik zie de mooie spulletjes er niet meer tussen, wordt enkel overweldigd door de veelheid van alles. Spullen, mensen, geluid.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om te lezen dat er meer mensen er zo over denken,, gelukkig hoef ik zelf niet meer. Mijn kinderen zijn groot genoeg om zelf te gaan als ze dat willen. Ik heb genoten van een heerlijke rustige dag, al kwam de fanfare al vroeg door de straat.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ik ben voor het eerst NIET gegaan!! En heerlijk dat het was ;)!
    Ik bedacht precies hetzelfde als jij: ik ga mijn kostbare tijd niet ga verdoen aan spullen die ik niet meer wil. Ze zijn dus gewoon bij de 2e hands afgeleverd! Want als je er eenmaal bent dan neem je automatisch ook weer dingen mee.. en waarom weet je dan vaak zelf niet!
    Heb ook heerlijk in de tuin gewerkt en gestoeid met de hekjes.. het was een fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ging vroeg naar de rommelmarkt,voor de muziek losbarstte.En verbaasde me over de overschotten van onze overvloed. Hoewel ik me wel kan voorstellen,dat mensen op een vrijmarkt kinderkleding en speelgoed kopen en verkopen.Dat is hergebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh Hannah, zo herkenbaar! Van dat soort plekken wil ik ook altijd meteen vluchten. Had ik als kind al. Ik kan nu kiezen om er wel of niet heen te gaan en meestal ga ik niet. Ik wordt er gewoon niet blij van. Ik houd mij dan liever bezig met dingen die mij wel blij maken: wol, poppen, tuin, onze honden, met Lief in de tuin bezig, alles te zien groeien en bloeien.
    Fijne zondag!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik ga al jaren die drukte en herrie niet meer in. Gisteren gewoon weer een heerlijke dag op de volkstuin doorgebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb het ook geheel niet gemist zit heerlijk in Denemarken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik dacht nog wel dat ik vandaag alleen in de tuin was........
    Daar zat ik lekker te borduren, zo rustig.......het was genieten.

    En al die meuk, ok, op een gegeven moment heb je daar genoeg van. Ik wil echt niets meer in mijn huis, wil enkel nog spullen kwijt..............

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O wat heerlijk herkenbaar!
    Ik kom al twee jaar niet meer op welke koningsmarkt dan ook, vroeger wel, voor de kinderen natuurlijk maar ik liep me altijd te ergeren aan de drukte, de herrie, de troep die ik niet wou en mijn kinderen wel:(
    Ik heb ook heerlijk in de tuin gezeten:)

    BeantwoordenVerwijderen