woensdag 16 april 2014

Ik zie rond in de wereld

Ik zie rond in de wereld
waarin de zon haar licht zend.
Waarin de sterren fonkelen
waarin de stenen rusten.
 
 De planten levend voelen
de dieren voelend leven
Waarin de mens bezielt
de geest een woning geeft.
Ik schouw diep in de ziel
die binnen in mij leeft.
De Godesgeest hij weeft
In zon en zielenlicht

In wereldruimten buiten
In zielediepten binnen

Tot U o Godesgeest
Wil ik mij vragend wenden
Dat in mij
kracht en zegen
voor leren en voor arbeid
tot wasdom mogen komen.


Vandaag wandelde ik met de klas van N oah dwars door een natuurgebied, vanaf school naar de schaapskooi in Balloo. 
De dag begon in de klas, waarin alle kinderen bovenstaande spreuk opzeiden.....  
Wat een waarheid.......!
Wat was het een prachtige dag en wat hebben we genoten!

10 opmerkingen:

  1. Jullie hebben het enorm getroffen met het weer!
    En wat een prachtige spreuk, kende 'm niet meer na al die jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi Hannah, ik heb wat gemist zie ik wel, maar gelukkig kan ik een beetje mee wandelen, door jouw bericht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat mooi dat je deze dag deelt met jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schitterend Hannah,
    ik hoop dat ze het onthouden de jongelingen,
    lief, die takjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie waardevolle dag, hoop dat er morgen een pakketje arriveert
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi.............voor jou en voor de kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zo was het Hannah en niet anders!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie dag en de rust spat ervan af
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen