zondag 20 april 2014

Ei.......ei......

Sinds een dag 'draait' hier weer de film van Niels Holgersson......
De dvd box staat hier wel vijf jaar in de kast en leverde al heel wat uren kijkplezier op.
En niet alleen voor N oah.
Ik hou niet zo van 'aan de buis gekluisterd' zitten, maar naar Niels kijk ik met veel plezier.
Niels is een jongetje, dat betoverd is door een boze kabouter en heel klein is geworden. Samen met zijn hamster Kruimel beleeft hij bijzonder mooie avonturen in een groep wilde ganzen, die onderweg zijn naar Lapland. Maarten is de landgans, op wiens rug hij mee vliegt..........
Zou het door deze serie komen, dat ik 'zonder nadenken' reageerde op haar blog?
Zij heeft landganzen en schreef dat ze de eieren onder de gans weg haalt omdat ze dit jaar geen kuikentjes wil.........
'Ach, als ik je buurvrouw was, zou ik een ei bij je ophalen en hier thuis een kind blij maken'....
Ei in de broedmachine en wachten......
Op nieuw leven.......

H
Maar Esther reageerde binnen drie minuten terug.....
'Ik haal het ei onder Rose vandaan en stuur het je op, wat is je adres'?........
Eergisteren kwam er een klein vierkant doosje met de post.....
BREEKBAAR stond erop....
Wat zit erin mama? vroeg N oah toen ik het haar gaf.......

Hm, niet één, maar twee ganzeneieren!
Ach en dat stralende gezicht van N oah.
De verbazing.....
'Jij wil toch helemaal geen nieuwe dieren meer'?.....
Pfffff, nee, eigenlijk niet!
Maar dat was ik voor het gemak 'even' vergeten!
Ze rent meteen naar zolder om de broedmachine 'van stal' te halen....
Weet je wel hoeveel ganzen eten, hoeveel kabaal ze maken, ze hebben veel ruimte én een watertje nodig.......
Lief is wat minder enthousiast en wat praktischer.....
Tssssss....
Nee, daar had ik nog niet over nagedacht!
Maar daar hebben we gelukkig nog even de tijd voor!
Nog zesentwintig dagen...... ;-))




13 opmerkingen:

  1. Noah vertelde wel dat het 'via een blog' was gekomen....maar het hoe en wat bleef achterwege....Met de post! Dat is toch leuk.
    En dat water....dat hèbben jullie toch? Tssss, en ganzen zijn bijna waakhonden. Dat is wel prima daar bij jullie met die buurman. Ik zie echt ALLEEN maar voordelen en voel alweer een spreekbeurt aankomen....of een uitje.....om de jonge ganzen te bekijken.
    DAG! Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een grote glimlach lees ik het verhaal van de gezamenlijke eieren hoe leuk! Duimen en tenen staan aan, laat er maar 1 ei uitkomen. Leuk broertje of zusje voor jullie geweldige kip!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder, en heel lief van Esther. Ben heel benieuwd naar de nieuwe aanwinst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh ik had vroeger ook een ganzenei, gekregen van mijn opa,
    maar geen broedmachine, maar ik dacht dat dat wel goed kwam, maar na maanden wachten heb ik het opgegeven...zwaar teleurgesteld, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ontzettend leuk en ik hoop echt dat ze uitkomen ( ook voor Es ) ook erg leuk nou hou ze in de gaten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh geweldig ik ben ook een fan van Niels al heel lang en nog steeds heb er eindeloos over voorgelezen en ga dit zeker weer doen voor Bram en Teun ,en wat enig dat ei wat zal je dochter blij zijn wordt vast een heel lief gansje en krijgt het straks namen uit het boek van Niels, ?????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaahaa.... 'Hoe zullen we ze noemen' is de vraag van vandaag.... Donsje, Akke van Kepne Keyzer, Niels of toch Maarten??

      Verwijderen
  7. Leuk! Ik hoop dat het goed gaat en de eieren uit komen! En Madelief zei het ook al; ganzen zijn heel waaks! En ik vind het gewoon leuk, want vroeger toen ik nog een klein meisje was hadden wij thuis ook een gans, die altijd vrolijk tussen de kippen waggelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteren vertelde Esther me zoooo enthousiast over je blog en het ganzeneierenverhaal dat ik maar meteen kom kijken. Ik denk dat ik hier ga blijven langskomen, wat een fijne blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend zeg!! En leuk ook die gezinsuitbreiding ;)
    Het verhaal van Nils is nog altijd een van mijn favorieten, leuk om het bij jou weer terug te zien!
    Door dit verhaal komt ook mijn verlangen om naar Zweden te gaan denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niels Holgersson vind ik ook zo leuk om naar te kijken. Ik maakte een tekening op de teken map voor school van mijn jongste omdat ik het zo leuk vond.............................. daar heeft ze jaren tegen aan moeten kijken!
    Ganzen ben ik iets minder enthousiast over ze lopen hier in het park aan het einde van de straat en ze zijn altijd heel erg boos.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat leuk. Wij hebben ook ganzen gehad op de boerderij, heel gezellig. Succes met broeden. Wij hebben nu kippenkuikens thuis, ook leuk hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben heel benieuwd of er wat uit komt! Ik moet er zelf niet aan denken, ben te bangig voor alles met vleugels en een snavel. Wij hadden in mijn jeugd een haan die mij iets te graag aanviel......
    Niels daarentegen..... fantastisch verhaal. Ik hoop dat onze kindjes daar straks ook heel erg van gaan genieten!

    Ik had jouw blog nog niet ontdekt, ben ook zeer zeker niet opzoek naar nieuwe te volgen blogs want bijlezen kost veel tijd, maar soms kom je toch wat leuks tegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen