vrijdag 11 april 2014

De MAN.....




Rond het middaguur wordt er op mijn voordeur geklopt.
Dat moet een vreemdeling zijn, want iedereen komt hier altijd achterom.....
Als ik de deur open doe, staat daar een MAN!
Hij heeft een uniform aan en echt enorme grote laarzen.
"De gasonderbreking is voorbij! Wij zijn klaar met ons werk en nu kom ik uw ketel resetten".....
Dussss,.....;-))
Hij trekt zijn laarzen uit en loopt achter mij aan de trap op.
Ik voel mij ietwat ongemakkelijk, dus ik begin een praatje......
"Wat hebben jullie eigenlijk gedaan'?
"Wij hebben drie nieuwe kastjes aangebracht bij drie woningen, er waren gaslekken, nee bij u niet, maar omdat we in een ONRENDABEL gebied aan het werk zijn, sluiten we iedereen af...... "

Onrendabel gebied, Hoezo, voor wie, waarom een onrendabel gebied; wat bedoeld die man?

Ondertussen zijn we aanbeland bij de ketel. Hij zegt; aha, drukt op een knop en de ketel begint weer te lopen.
Tssssssss
En ik maar denken dat verwarmingsketels echt hele ingewikkelde machines zijn.
Dat je daar dan ook echt een man voor nodig hebt! Mét uniform en grote laarzen.......

Ik vraag hem wat hij bedoeld met een onrendabel gebied....
"Dat is een gebied met weinig woningen, anders dan een woonwijk waar heel veel mensen last gehad zouden hebben van een gas-onderbreking".....

Binnen vijf minuten staat hij weer buiten, maar zijn bezoek heeft indruk gemaakt.
En niet alleen vanwege die enorme laarzen;-)



 

7 opmerkingen:

  1. hahaha..is dat een foto van hem en stond hij zo tegen jouw deur aangeleund? ;) Leuk! Fijn weekend, Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo iets als de coca cola light break man??
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms is het best leuk om een man nodig te hebben (met grote laarzen).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) grappig Hannah,

    waarom zo onder de indruk?
    vanwege die ene handeling of ehh was het een leuke man :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, hier moet ik dan weer heel erg om lachen Hannah. En dat dat dan zomaar via de voordeur binnen komt! ;-)
    Ik heb er een beeld bij en kom een beetje moeilijk los van dit plaatje......
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind de shag onder zijn oksels dan weer wat jammer....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn verwarmingsketel doet het ook niet echt goed Hannah........heb je een telefoonnummer voor me?

    BeantwoordenVerwijderen