zaterdag 12 april 2014

De dag kleurt GEEL.

Op deze blog kwam ik een recept tegen van paardenbloemhoning.
De paardenbloem zou  helpen tegen melancholie, de lever zuiveren en de gal vloeibaar maken....
Daarnaast is de paardenbloem enorm bloedzuiverend.
Precies wat voor mij dacht ik;-)
En dus gingen we vandaag paardenbloemen plukken.
Honden, kind en kip mee!

Ik plukte er 99.  Deed het met 200 ml in een 'pot', samen met het sap van een halve citroen en een halve sinaasappel. 5 min. koken en dan een nachtje laten staan.
En dan moet er 'confituursuiker' in, maar dat lijkt me niet zo gezond, dus doe ik denk ik honing of diksap....

Ondertussen stond er thuis een pan uien op het vuur. Ruikt echt heel lekker, maar ik had er wol met aluin in. Het kleurde prachtig oranje/geel!
Het recept; 100 gram wol, 50 gram uienschil, 15 gram aluin. 60 min rond het kookpunt houden.
Daarna deed ik nog een keer 100 gram wol en 15 gram aluin in het bad.
En de rest van de middag was ik buiten in de tuin;-)
Spinnen, kaarden.....
De groene trui voor N oah die misschien een rokje zou worden of een poncho,
wordt toch een deken!
En ik ben bijna door mijn garen heen. Dus MOET ik bij spinnen en kaarden om weer verder te kunnen haken...... en laat ik dat nou heeeel fijn vinden!
De zon scheen, de vogels fluiten......
.....en morgen is er weer een dag!

12 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dag. Doe mij er maar meer van.
    Wat heb je mooie wol geverfd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kleuren, wat zal dat een fijne deken worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh wat een heerlijke dag! En wat een prachtige kleuren! Noah zal blij zijn met "haar" deken!
    Fijn weekend, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig je wol zeg! En ook ik blogde over de paardenbloem grappig op www.ganzert.nl X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk:-) doet me denken aan de tijd dat ik nog spon, dat was wel héél rustgevend:-)
    mooie kleur hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. stuur me je adres via info@ganzert.nl dan raap ik maandag een ganzenei, verpak ik het heeeeeel goed en stuur ik het naar je op! X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, dat lijkt een wondermiddel, dat zou ook wel wat voor mij zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren zo en dan een eigen deken ervan maken
    hoe een heerlijkheid ga jij maar weer lekker spinnen geniet ervan
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moooooooooooooi je kleurtjes en dekentjes ik ben er gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kip in de mand is natuurlijk het summum............

    Paardenbloemhoning zou ik wel willen maken, ik doe het misschien zelfs, maar voorlopig eet ik ze gewoon.
    En ik geniet van jouw kleurige, gehaakte vierkantjes..............

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In het lente vind ik geel echt de mooiste kleur die er is! Geniet van de prachtige wol en de paardenbloemenhoning - zo bijzonder van smaak.

    BeantwoordenVerwijderen