zaterdag 15 maart 2014

Zaterdag...

Ik hou van de zaterdag.......
Vroeger al, als kind.
Op zaterdag was er altijd markt. Ik vond het heerlijk om over die markt te slenteren.
Kocht een zakje patat, deed een paar boodschappen voor mijn moeder en dan was de zaterdagmiddag van mij.
En ook nu nog vind ik de zaterdag zo'n heerlijke doe dag.
Gek eigenlijk, want ik kan alles doen, wat ik op andere dagen ook doe.
Maar de energie 'voelt' anders.
Vandaag brand binnen de kachel (waarom eigenlijk?), maar zijn we de hele dag alleen maar buiten te vinden.


Er wordt hard gewerkt aan vogelkastjes.
De perenboom staat op uitbarsten.
de viooltjes van vorig jaar beginnen weer te bloeien.....

De Hosta komt met zijn eerste puntjes boven de aarde... een magisch moment....

Ja, hij bloeit!
De forsythia.
Geen idee hoe dit heet, maar ik vind haar mooi!
Ik moest bijna handschoenen aan tijdens het spinnen buiten;-)


Aah en nou nog een pan soep maken van de laatste (uit eigen tuin) flessenpompoen.......
En dan is de zaterdag al weer bijna voorbij!

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk de zaterdag, de dag dat je nog weekend voor je hebt een dag om lekker aan te rommelen. Hier is de zaterdag ook favoriet.
    En dat roze bloemetje is dat geen ribes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, daar zie ik een stralende Noah....en is dat niet Ceesje op de achtergrond? Wat heerlijk dat zij samen zo buiten zijn.
    Wat heerlijk dat jij het heerlijk hebt. Wat was het een koude, maar mooie dag hè?
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne dag!
    Nederland loopt vooruit met de bloei.
    Lekker buiten spinnen.
    De vogelkastjes worden mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verslag over jullie zaterdag ik wens je een fijne inspirerende zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik dat allemaal zo lees dan krijg ik zin in de zaterdag maar die is nu al weer bijna voorbij.
    En was de mooiste zaterdag sinds jaren.............ik zal er binnenkort over schrijven.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En de rose is de riebes ,en met je handschoenen aan spinnen lukt je dat ,ik was ook heerlijk aan het spinnen wat is dat toch fijn om te doen he

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohhh wat een heerlijke zaterdag Hannah,
    en dat brood ligt er vast voor mij * hap*
    ik moet toch ook weer eens zelf gaan bakken:-)

    ribes heet de roze bloem en als je hem van buiten naar binnen haalt stinkt die naar kattenpies, :-)
    maar komt ie binnen in bloei is de bloem reukloos:-)
    gek he:-)
    dag Hannah, hoop dat je net zo van je zondag geniet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een blije foto's. Fijne dag vandaag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk van die zaterdagen! Geniet nog van het weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zaterdagen, genieten is het dan. 's morgens even boodschappen doen, de gewone en de gezellige. 's middags lekker rommelen in huis en tuin. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen