zondag 23 maart 2014

Van de kip en het konijn....

"Mag ik ook een stukje tuin mam"?
Nee, niet om te zaaien, maar ik wil een 'ren' voor het konijn..... 
en voor Liefje, de kip en misschien ook voor de cavia's........
"Het moet wel in de zon en er moet een hek omheen, er moet een diepe geul gegraven waarin stenen komen, want anders graaft konijn zich er weer uit".


 In de afgelopen weken wordt er druk gespit. Er wordt een geul gegraven en er worden stenen gezocht en in de geul gelegd. Palen worden aangesleept en gaas gevonden.

Vandaag zetten we samen de palen in de grond en zetten we het gaas vast aan de palen.
Wat vind ik het leuk om dochter te zien bedenken, plannen en uitvoeren, veelal alleen, maar ook af en toe met hulp van vriendjes of van mij!


Liefje de kip mag in de ren, het konijn erbij.....
Maar......., het konijn wil maar één ding;  dekken!
tsssssss
arme kip!
"Dan moet je wel in die pot blijven zitten Liefje!"......
Maar Liefje heeft andere plannen en moet keer op keer gered worden;-))
"Aaaah, stil maar kip!
Ik vraag gewoon nog een stukje tuin, dan bouw ik voor jou een eigen rennetje".

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk als je dochter zo bezig kan zijn echt genieten !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aandoenlijk en zo een mooie plek om opte groeien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch!!! Wat een dierenliefde ik hou er zo van, mooie dochter!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och die laatste foto, wauw wat een mooie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer wat geleerd overkonijnen en kippen samen in 1ruimte,arme kip

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaat helemaal goed komen. Wat heerlijk zo'n ruimte voor dier en kind :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind die laatste foto goud waard...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lief en leuk! Ze zorgt zo te zien goed voor haar dieren! De laatste foto is prachtig! Heerlijk dat ze het zelf bedenkt zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jemig de pemig :-) da's bij de konijnen af:-)
    arme kip, en zo'n mooie nog wel :-)
    er zit niks anders op als de kip in de moestuin te laten scharrelen, wat zul jij lekkere eitjes rapen zeg:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons 'Liefje' is vergeten dat ze een kippetje is, want ze gaf ons nog nooit een eitje;-)
      Gelukkig hebben we nog negen andere kippen die dat niet vergeten zijn. Maar waar ons Liefje wel voortdurend ruzie mee maakt, vandaar dat ze een solo kippetje is....

      Verwijderen
    2. ahhhhhh wat zielig, en ze is zo mooi....

      OT
      leuk dat je zo fijn hebt gedroomd van je moeder :-)
      doet me goed:-0

      Verwijderen
  10. Prachtige fotoserie. Heerlijk dat je dochter zelf zulke mooie plannen maakt. En fijn dat ze de ruimte heeft om ze uit te voeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach, wat heerlijk! Wat een plannen! Die laatste foto is goud waard! :-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen