dinsdag 11 maart 2014

s' Morgens als ik wakker word......

S' Morgens als ik naar buiten ga om de dieren eten te geven, lijkt het alsof ik in een hele grote volière stap. Het gefluit van de vogels is oorverdovend........
Kramsvogel, foto van het www.
Ieder vroeg voorjaar is er een grote groep kramsvogels die aan de rand van het bos wonen, hoog boven in de bomen en speciaal voor mij, (dat ervaar ik dan hé) een prachtig concert fluiten.......
Ze zijn met honderden.
Ik buig en zeg dank.....

Ze vliegen laag over dit weiland......


Vandaag doe ik een poging om ze op de foto te krijgen......
Maar al wat mij lukt is bovenstaande vogel
en dat lijkt toch een merel te zijn.
Ze vliegen hoog boven me, iedere keer bij me vandaan....


Voor het fotograferen van vogels heb je veel geduld nodig!
En dat heb ik vandaag niet;-)

Dus zet ik mijn wandeling voort, onder het vrolijke gefluit van al die vogels en maak ik foto's van wat bloeit......
en wat tenminste niet beweegt als ik het wil vastleggen........


en terwijl ik op mijn knieën over de bodem kruip, is er nog iemand die mijn aandacht vraagt.....
Dat balletje weet hij heel goed met zijn neus vlakbij mijn camera te rollen.

De kramsvogels bleven de afgelopen jaren zo'n drie weken in dit bos, daarna trekken ze verder.
Ik ga in mijn tuin een bak koffie drinken en genieten van al die geluiden.
Wat is de lente heerlijk!

9 opmerkingen:

  1. heerlijk he de lente en ik hoor s'morgens ook heel veel vogels op mijn wandeling en ik zie ze ook al vliegen met bekken vol dat beloofd wat . Mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ik stapte even met je de volière in..
    De lente is heerlijk, en vooral nu met die temperaturen lijkt de boel niet te stoppen!
    Jammer dat de Kramsvogelfoto's niet gelukt zijn. Hier zitten er ook een aantal, ze zijn mooi om te zien!
    En vooral zo'n 'kudde' haha) bij elkaar in de bomen!
    Hihi...Hondjelief is wel fotogeniek hoor!
    Geniet van je mooie woonplek...wat lijkt met dat zalig! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kramsvogels zijn zo mooi en leuk wij hebben ze sinds vorig jaar in de boomgaard en ze zijn na hun nestje gebleven...Grappig want ik zette vandaag een wegvliegende vogel op d kiek vlgs mij een lijsterbes
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi die vogeltjes en dat gezang wat houd ik er van.........heerlijk lente daar word je toch vrolijk van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De lente is zeker heerlijk. En met zo'n vogelconcert is het helemaal niet vervelend wakker worden 's ochtends.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bofferd! Je woont daar heerlijk en wat een leuke foto van je hond! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hannah je maakt mij gelukkig met je schrijfsels en je foto's.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk idee lijkt me dat om te ontwaken in een bos en dan direct die vogels te horen!!! Het is onze droom van partner en mij om een huisje in het bos te hebben...(of sta caravan dat maakt niet uit) hoop dat die droom eens uit komt.
    Is jouw hond een echte border collie??? In die van ons zit ook nog een boerenfox maar als ze balletjes ziet komt het border collie direct naar boven...en dat is waarom ik zo van haar houdt en omdat ze zo lief is natuurlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen