zaterdag 8 maart 2014

Leven in het bos.......

In de afgelopen maanden worden er hutten gebouwd in het bos door Dochter en haar vrienden.......
De honden gaan mee én Liefje, het kippetje.
Ik ga niet meer mee, we spreken een tijd af, hoe laat ze weer binnen moeten zijn en sinds ze horloge's om hebben, komen ze keurig op tijd.
Bijna altijd is er wel iemand met een 'kletspoot', zoals ze dat zelf dan noemen.
Maar, boven onze kachel hangt een gewei van een eland en die wordt gebruikt als 'droogrek'.
Laarzen, jassen, soms zelfs ondergoed...
Afgelopen week kwam Ceesje een nachtje logeren.
Ze zouden om half zes thuis zijn, maar rond kwart voor vijf hoor ik al gestommel bij de achterdeur.
N oah komt al opgewonden naar binnen gerend en deelt alvast mee; Cees heeft meer dan een kletspoot! En ook Gideon (de border collie) viel in het water.
Tssssssss
Cees kijkt me fier aan, de modder zit in zijn haren en achter zijn oren.
"Wil je in bad Cees"vraag ik hem......
Nouuuu, ik weet nog niet of dat nodig is, antwoord hij.
Maar na grondige inspectie blijken ook zijn billen onder de modder te zitten.
Dus Cees wil in bad.....
En na Cees, gebruik ik het bad voor Gideon.

Vandaag wandelen N oah  en ik door het bos en laat ze me zien waar Cees in het water viel.








Zoooo.........
Er zijn bruggen gebouwd, sloten gegraven, vuurplaatsen aangelegd, verdiepingen gecreërd, er kan gezwierd worden en gezwaaid, het kipje kreeg een heus kippenhokje.
Maar zoals dat dan gaat als het huis klaar is.
"Kijk mam, hier komt onze nieuwe hut".....
Dat belooft wat voor de toekomst!

10 opmerkingen:

  1. Geweldige plek om groot te groeien, ook voor volwassenen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne plek en wat een geweldige hut!! :-)
    Fijn weekend!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien moeten we gewoon met de klas eens even het bos komen opschudden. Dagje hutten bouwen en flink veel lawaai maken. En dan gewoon lekker allemaal met kletspoten naar huis! Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke vrijheid echt genieten voor Noah
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk,als je zo kunt spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er goed uit. Een huis met een brug in het bos, mooier kan bijna niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zou het fijn zijn als wij, volwassenen, dit ook gewoon straffeloos mochten doen. Ik ken er eentje: Renske Nijland: http://www.paradijsvogels.eu/films/de-huttenbouwster/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend verslag Hannah bijzonder leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is er mooier dan spelen in de natuur. Prachtige avonturen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijkom als kind daar op te groeien ..

    BeantwoordenVerwijderen