zaterdag 22 maart 2014

Haak 'MUTS'

Nee, dit wordt geen haakblog....
Maar ik moet bekennen dat ik volledig voor de bijl ben.
Haken...
Ik kan er bijna niet meer mee stoppen!
Het begon met die omslagdoek.
Ik haakte er drie;-)
En daarna werd het toch eens tijd dat ik mijn belofte inloste aan N oah.
Een groene trui zou ik voor haar breien.
Ik vond een leuk patroon en begon vol goede moed.
Maar ik vond het niet mooi en haalde het weer uit.
Ik deed een nieuwe poging, met dubbele draad, maar ook die haalde ik uit.
Breien is ineens zo beperkend, zoo saai......
Ik wil alleen nog maar haken.
Ja, en ik doe nog steeds mee aan de wekelijkse haak(hysterie)deken....
En ik vind het leuk! Echt!
En stiekem bedenk ik mij dat ik er nog één wil haken en nog één.....
Maar dan een andere, met vierkantjes.
In andere kleuren, dus tussendoor spin ik en spin ik....
Ik oefen vast vierkantjes....... Ook leuk!
Voor een kussen;-))
En 'in de rondte'.....
Voor een poef....
Ach en nog een tasje......
Angstvallig bekijk ik mijn voorraad zelf gesponnen wolletjes. 
Ik moet wel genoeg overhouden voor de deken. 
En deze wol heb ik gesponnen in een tijd dat ik nog niet zo'n heel dunne draad spon. 
Ik spin nu een veel dunnere draad en ik wil de wat dikkere draad gebruiken voor de deken.
De uitgehaalde trui.......
Wat wil je N oah; een gehaakte poncho of een gehaakt rokje?
'Je zou toch een trui voor me breien mam'?
Ach, ik weet niet of dát me nog gaat lukken!

10 opmerkingen:

  1. Ik zie het al, je bent helemaal besmet met het haak-virus! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhh die kleuren blaw en groen bij elkaar ja mam... ik hoor het haar zeggen:-)
    ahhh toe, brei een trui voor haar :-)
    van die kleuren, mooi man :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha geweldig! en je gaat als een speer zeg....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha......helemaal hartstikke leuk vind ik het. En die vierkantjes zijn in het echt veel en veel mooier!!!
    Dag, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe herkenbaar en ach je leert er wel mee leven :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn is dat als je er helemaal in op kunt gaan. Ooit had ik ook het haakvirus, toen een knutselvirus, een brei-tic, kookmanie, broodbakkeritus en nu teken en kleur ik weer naar hartenlust.
    Misschien kun je een trui haken voor je dochter i.p.v breien?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps.. dat wordt ook doorspinnen dan ;) Ik vind het prachtig wat je allemaal haakt, echt heel erg mooi! Ach, en als je er dan zo van geniet, heerlijk toch?! En die trui, dat komt vast goed, als je ineens weer last krijgt van het breivirus ;;)))!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach nieuwe seizoenen bieden nieuwe kansen ,nieuwe wol en nieuwe verfbaden ,ook weer leuk toch ,ben ook steeds aan het spinnen wil ook van alles, lekker verder haken ,breien enz......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihihi Helemaal in de ban van haken! :-))
    Onzettend leuk al die mooie kleuren bij elkaar. Daar kan je toch alleen maar blij van worden! :-))
    Fijn weekend!
    Gr. Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er allemaal prachtig uit! Alleen de bolletjes wol al, vind ik om te smullen. Wol is zo mooi. En jouw zelf geverfde al helemaal. Maar het haakvirus - dát gaat helemaal aan mij voorbij. Daarentegen brei, vilt en naai ik dat het een lieve lust is ;)
    Liefs - Anja

    BeantwoordenVerwijderen