maandag 17 maart 2014

Feest!



Mijn boekenkast stond drie maanden opgeslagen in de opslag....
En mijn boeken stonden drie maanden in dozen ergens boven.
Hey, dat zijn twaalf weken,
Vierentachtig dagen......
Ach, en wat heb ik ze gemist zeg.
Vandaag open ik de dozen, één voor één..
Feest!
Alsof ik oude vrienden weerzie......
Van de één hou ik nog meer dan van de ander.
Ik heb een sopdoekje en spons ze voorzichtig af.
Zet ze op onderwerp weer bij elkaar.
Planten, kruiden, vogels, dromen, spirituele dingen,
koken, innerlijk kind, romans, boeken van Lief over auto's en biochemie....
Aah en Rudolf Steiner, Osho, Drunvalo Melchizedek, Little Grandmother......
Tssssss
Muziekje erbij.... (heel hard!!)
Van mij heb je geen last.....
Nou ja, Buurman misschien;-))

12 opmerkingen:

  1. Oh wat een heerlijk weerzien voor je!
    Fijn hé, boeken! Een huis zonder boeken...vind ik persoonlijk geen (t)huis!
    Lekker van genieten, en als buurman moppert...geef hem ook gewoon een goed boek! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Geniet ervan! Ik heb de boeken nu ook in dozen staan ivm verbouwing. Kijk er nu al naar uit om ze uit te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha, herkenbaar hoor ;-)
    Fijn dat je je boeken weer onder handbereik hebt! Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boeken zijn ook vrienden. Voor mij kan lezen als een gesprek voelen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whaa, ja dat klinkt leuk, vooral met dát muziekje erbij, ze belanden swingend in de boekenkast bij je,
    mooi , en fijn hé, je eigen boeken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o heerlijk en dan te bedenken dat ik ze ga inpakken :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk hé? ik had ze ook 'n half jaar opgeslagen en wat kun je dan genieten om ze weer in handen te hebben
    én natuurlijk herlezen, ze blijven 'n mooi bezit! succes.......................

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja dat is idd een feestje waard! lekkere muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaren gehad in huis veel boeken, inmiddels ben ik aan het weggeven, op een aantal boeken na.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vul de dozen met alles wat me niet meer interesseer en dat is heel veel.
    Er zal straks veel ruimte zijn.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  11. boeken zijn vrienden die je zomaar niet weg doet toch? muziek hmmmmm

    BeantwoordenVerwijderen