dinsdag 18 februari 2014

Zoals de kachel thuis brandt......



Toen Lief die eerste week in het ziekenhuis lag, op de IC, omringd door allerlei slangen die in en uit zijn lichaam kwamen, toen hij alleen nog maar zijn grote teen kon bewegen en aan mij moest vragen of hij ook daadwerkelijk bewoog.....
Toen zei hij dat hij weer lopend thuis zou komen..... ooit!
Oké, zei ik, daar ga ik je aan houden!
En dan stop jij met roken, zei hij......
Oké, zei ik, daar ga IK mij aan houden......

Het geluid van de grote bonte specht, voor mij begin van het voorjaar,
 hoor ik nu dagelijks!
Aah en die motorzaag is ook een vertrouwd geluid..... 
maar dat is binnenkort voorbij, vanwege het komende broedseizoen.

Na bijna vier maanden ziekenhuis en revalidatiecentrum komt Lief vrijdag weer thuis!
Lopend.......;-))
Een nieuwe fase in ons leven! Hij zal het warme zwembad gaan missen, de fysiotherapeut, alle fitness apparatuur, zijn medebewoners....
Maar hij verlangd naar thuis, het natuurlijke leven, de houtkachel, de honden, het kind, zijn eigen bed en Oh jaa, naar mij in ons bed (;-)).....

Ook de koolmees heeft nu een andere 'riedel'.

Hij hield zich aan onze gemaakte afspraak van Toen...
Nou ik nog.

21 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk nieuws Hannah! en wat een knus kacheltje!! Aan de slag dan maar met je belofte ;) mijn schoonvader is ooit na 60! jaar roken van de één op de andere dag gestopt toen zijn lieve vrouw leukemie kreeg. De arts zei toen dat het voor haar het beste zou zijn om in een rookvrije omgeving te wonen...nou dat was niet tegen dovemansoren. Later zei hij...ach, t viel best mee! Succes! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig dat je Lief weer thuis komt.. lopend!! Ik ben superblij voor jullie!
    Jou gaat het ook lukken, ik weet het zeker! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn,dat jullie weer samen thuis zijn. Sterkte met stoppen,want er zal nog wel het één en ander op jullie afkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohh ja Hannah, belofte maakt schuld, en écht, ik ben nu 7 jaar bijna gestopt en het voelt zó heerlijk ,
    doe het maar, je wordt een ander mens, elke dag tellen dat je niet gerookt hebt.... dat werkt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat hij weer thuis mag komen op zijn eigen vertrouwde plekje
    Samen genieten van dit goede en sterkte met stoppen maar dat lukt je wel
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat je lief straks weer op twee benen het huis in komt, in plaats van op twee wielen!
    En stoppen met roken (of welke gewoonte dan ook) is moeilijk in het begin, maar hoe langer je het volhoudt hoe beter het gaat, echt!
    Wat een fijne kachel trouwens, ziet er heel knus uit.
    Mijn beeldscherm maakt van foto's tegenwoordig een soepzooi (allemaal vlekken in beeld) en je nieuwe banner kan ik daarom niet goed zien, maar die is vast ook mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig nieuws! Dan kan het nu wel lente worden ;) En stoppen...als je de drempel over bent, kan het ook een enorme kick geven! Heel veel succes.
    Warme groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn nieuws, we lekker samen thuis!Wat een heerlijk vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh wat heerlijk!! Wat geweldig nieuws!! :-D
    Fijn...de zon gaat nu echt weer schijnen!
    En succes met stoppen met roken! Mooie deal! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi doe je best meer kan je doen Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zoveel moois en een nieuw begin moet dit lukken en al je het moeilijk hebt pak je je haakwerk even ,,,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk nieuws en dat stoppen met roken dat gaat je lukken, wedden!
    X es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een fijn en goed nieuws! Heel fijn voor jullie en wat een mooie tijd gaan jullie tegemoet! Geniet van elkaar! Het lukt je vast om je aan je belofte te houden! Succes! Groetjes Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohw wat fijn dat je lief weer thuiskomt ben blij voor je (jullie) en ik denk dat t met t(niet meer) roken wel gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. och jee, wat een beloftes, maar he, ik ben ook gestopt hé, en ik rookte me daar veel! Je zult het zwaar hebben, maar het lukt je vast wel. Fijn dat lief weer thuis komt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk dat hij dadelijk weet thuis is bij jullie............ik ben zo blij voor jou.
    Stoppen met roken is niet moeilijk. Als je hulp daarbij nodig hebt haal je de homeopatische oplossing van nicotine, dat maakt alles een beetje gemakkelijker.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat heerlijk dat hij weer zover is dat hij naar huis kan! Geniet van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig nieuws!
    Goede rede om te stoppen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een goed nieuws geniet er samen van. Toen ik lang geleden stopte met roken, breide ik fanatiek truien, daarna nooit meer gedaan.
    Succes met je belofte , het valt niet mee maar breien en spinnen kan een goede afleiding zijn.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wed dat je de minuten telt tot vrijdag. Fijn! En als die haan lukt gaat dat roken ook lukken. Zet hem op!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoera, goed nieuws!
    En dat stoppen met roken, dat doe je gewoon!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen