vrijdag 7 februari 2014

Woorden....

pinterest....


Wie de zin van de taal begrijpt,
aan hem onthult zich de wereld
in beeld;

wie luistert naar de ziel van de taal,
voor hem ontsluit zich de wereld
als wezen;

wie de geest van de taal beleeft,
hem begiftigt de wereld
met wijsheidskracht;

wie de taal kan liefhebben,
hem verleent zij zelf
haar eigen macht.

Daarom wil ik hart en hoofd
richten op de geest en de ziel
van het woord;

en in de liefde
daarvoor mijzelf
pas werkelijk voelen.

Rudolf Steiner

De inhoud van mijn boekenkast staat in dozen op mijn slaapkamer.
Regelmatig grijp ik 'mis'.
Boeken, woorden, beelden, zeggingskracht......
Wat zou ik zijn zonder woorden?
Hoe zou ik leven zonder woorden?
Wat hou ik toch van woorden....!


6 opmerkingen:

  1. Wat mooi!!
    Woorden zijn prachtig...
    Al zeg je soms zonder woorden meer dan met woorden...ehhh hoe zeg ik dat? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en herkenbaar, wat een leuk boekenhuisje ook, X Es

    BeantwoordenVerwijderen