maandag 3 februari 2014

Hey Mam


"Wat jammer dat jouw mama dood is, ik had wel zin gehad in een feestje".....
Zo komt N oah vandaag van het toilet, mijn moeder staat op de verjaarskalender.
"Ben je ook jarig als je dood bent"?


 Voor mij blijft dit natuurlijk de dag waarop mijn moeder geboren werd, vijfentachtig jaar geleden.
Ik weet niet of ze ook een gebakje eet, misschien wel samen met mijn vader en ze naar beneden kijken, daar naar de aarde..... en samen praten over dat afgelopen leven wat ze leefden...... op aarde...

Ik kocht een nieuwe camera van hun 'erfenis' en vandaag maak ik er voor het eerst foto's mee. 
Kijk Mam, de zon schijnt hier op aarde! 
Wat ben ik toch altijd blij als de zon schijnt! 
Er ligt nog een beetje sneeuw op de plekken met veel schaduw. 
Maar het nieuwe ontwakende leven begint al te voorschijn te komen.....

Ik weet nog dat ik als kind van een jaar of acht mijn eerste cadeautje voor je ging kopen.
 Bij de Joro.... een kop en schotel, van dat engelse servies..... 
En voor de verjaarsvisite maakte je altijd een grote pan met bowl, allemaal fruit in zoet sap, 
met een beetje slagroom erop. 
Heerlijk vond ik dat!
Nee, vandaag hoef ik niet twee uur in de trein om naar je toe te rijden...
Het huis waar je woonde, wordt nu bewoond door anderen...
Ik denk dat ik een schaaltje bowl maak.
Met slagroom.....
En dat ik dat vanavond samen op eet...
Met N oah...
Zelfs bomen kunnen elkaar omhelzen....

Enne, 
ik ben héél blij met mijn nieuwe camera!

13 opmerkingen:

  1. Lief,...
    mooie foto´s heb je gemaakt met je nieuwe camera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhh daar zou ze vast van smelten je moeder, en zeggen,

    nou kind, dat heb j e goed gedaan, je doet het lekker met je centjes, je geniet,
    en proost hoor.....

    zo'n dag blijft altijd wel heel leeg zonder je ouders he.....

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proost, op je moeder!
    En heel veel plezier met je camera, wat een mooi aandenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi en mooie foto's wat een mooi aandenken een echt geniet momentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Hannah, wat een mooie heldere foto's heb je gemaakt...of je toestel.....of jullie samen. Prachtig! En je mam.....het is vast goed waar zij is. Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet zeker dat ze het horen en weten, ze leven verder in jou!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat bijzonder... een camera die momenten vast legt... en jij die momenten van toen vastgelegd in je geheugen zo beeldend weet neer te zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je die camera hebt en dat je je mams herinnert in de dingen om je heen...dat is zo ontzettend herkenbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie heldere foto's, wat fijn dat je een nieuw toestel hebt! En wat ontzettend lief, dat wat N oah zei!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's! En mooie herinneringen. Ik ben blij dat ik vandaag toch nog jouw stukje las, vandaag was de trouwdag van mijn ouders, ook zo'n datum die in mijn geheugen gegrifd staat, misschien omdat ze het altijd samen vierden. Vandaag zouden ze 50 jaar getrouwd zijn, zouden, want 8 jaar geleden overleed mijn vader......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En je maakt er mooie foto's mee. :-)

    BeantwoordenVerwijderen