zondag 23 februari 2014

Vakantie.....


Dochter heeft krokusvakantie!
En vandaag was een heerlijke voorjaarsdag, die we buiten doorbrachten!
En één van de eerste dingen die ik buiten doe als de lente weer begint is vuur maken.
De vuurplaats wordt ontdaan van alle mos en gras.
En ik deed een poging tot een vuur, maar de wind was te straf.
Waar rook is, is vuur zou je zeggen..... maar ik moet nog een beetje oefenen;-))







Aah en dat blad..... kruiwagens vol gaan er op de composthoop en ik ben nog lang niet klaar.....
Dat komt ervan hé, als je in het bos woont;-)
Maar ik vind het een prettige bezigheid, ik maak voor het eerst weer contact met de aarde en terwijl ik bezig ben komen er de ideeën voor het nieuwe seizoen....



En onder al dat blad is er al zo veel leven te vinden!
Piepkleine blaadjes van de Lupine....
Ik kan tegenwoordig geen lupine zien, zonder meteen aan Lupineke te denken;-)
(een blogster uit Zeeland).
En dit wordt over zo'n half jaar een peer!

Oh, dáárom heet het krokusvakantie;-)


Beetje dommelen in de zon...







En onze buren hebben een vakantiepark, of beter gezegd, zijn een vakantiepark!
Wij wandelden daar vanmiddag heen met de honden. Dwars over de akkers, springend over slootjes komen we met bemodderde laarzen op een park, waar vakantie minnend Holland hooggehakt alle attracties bezoekt;-)
Ons doel is de winkel en de ijscoboer......




"Wat zullen we morgen eens gaan doen"?

5 opmerkingen:

  1. Nog een vuurtje maken met heerlijke lavendeltakjes erin...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een heerlijk dagje zo lekker buiten! Vooral dat vuur maken, opruimen en dommelen vind ik wel een goeie combi ;))
    Hier loopt ook al vanalles uit, prachtig om te zien, maar helaas is mijn Lupine gesneuveld tijdens het verplanten ben ik bang. Ik zie namelijk nog niks boven komen helaas.. Geniet van jullie daagjes, heel veel vakantieplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk begin van de vakantie zeg!!! En wat heb je toch een heerlijk plekje!!! Goh een hele week met je meisje in het vooruitzicht!!! Geniet er van en dus een fijne week gewenst ;o))

    BeantwoordenVerwijderen