maandag 10 februari 2014

Spinnen, breien, haken....

Na mijn vorige blogbericht, 
waarin ik vertelde weer zo graag tijd te willen maken om te spinnen, 
stond Zij ineens op mijn stoep......
Met gekaarde wol in zes tinten
geverfd met cochenille!
Prachtig.
Dankjewel Ineke!

Dus ik spin weer. 
Eindeloos spinnen.
Vanuit de wanorde ontstaat een draad,
en aan die draad voeg ik een tweede draad toe,
onderwijl bedenkend wat ik er mee zal gaan doen?
Wordt het een tas, een rokje, een capuchon aan de trui van Dochter?
Ik weet het nog niet.
Eerst wil ik nog spinnen....



 
En breien aan de trui voor Dochter....
'Komt hij nog wel af deze winter mama'?
Geen idee kind...
Ik brei hem 'op de groei'..

 Mijn omslagdoek is af.....
En haak ik iedere week een paar toeren aan de deken....
Heerlijk!

9 opmerkingen:

  1. Graag gedaan hoor! Fijn dat ik je er blij mee hebt kunnen maken!
    Je omslagdoek is prachtig en ik ben heel benieuwd naar de deken. Leuke kleuren gebruik je!
    Fijne dag!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah wat heerlijk en wat een mooie kleurtjes daar word je zo blij van ik alleen al door ernaar te kijken op je blog :)
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O Hannah, wat een prachtige wol heb je gesponnen. Had je vast een heerlijk dagje! Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hannah! Wat fijn dat je je wiel weer laat draaien. Prachtige wol heb je gekregen, ik kan me voorstellen dat je nu voorlopig niet meer wilt stoppen met spinnen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je heerlijk bezig met wolletjes, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahh dat zijn lieve verassingen, leuk zeg! En het wordt prachtig, geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat mooi, ik wil ook nog eens een spinnenwiel hebben, ik doe het nu met een spintol/handspinner, maar dat duurt erg lang.
    Maar ik vind het superleuk om te doen, kan alleen vaak de tijd er niet voor vinden, de dagen zijn te kort. Groetjes van het hongaarse boerinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je ijver!!! En wat lijkt het me heerlijk om te kunnen spinnen. Dat staat echt nog op mijn verlanglijstje....en sokken breien...en uiteindelijk ook van mijn eigen gesponnen wol zo'n vestje met van dat kant bovenin leren breien....mooie dromen ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spinnen..........een van de mooiste dingen die er zijn.
    Dromen met een direct resultaat...geniet er van
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen