zondag 16 februari 2014

Die tijd is voorbij.....



De Man houdt de levenloze haan aan zijn poten boven het gat....
Bloed drupt uit zijn nek.
Mijn maag draait zich om,
ik huil geluidsloos,
maar neem de poten van de haan over in mijn handen.
De handen van de Man verkrampten.......
Ik voel de warmte van het dier
en pluk de veren van zijn vel.....

De tijd is voorbij dat ik weg kan lopen
van de dingen die ik liever niet doe,
dingen die de Man normaal deed......

Met trefzekere bewegingen
snijd de Man de poten en de vleugels
van het hanenlijf.
Twee porties gaan in de vriezer.
Nee, niet voor mij,
maar voor de honden.
Zij zijn geen vegetariër!

Ik schep het gat dicht
en ga naar binnen.
Op zoek naar Dochter.....

Liedje

9 opmerkingen:

  1. Dit is wel een soort van een droevige blog Hannah.....en dan dat liedje......pfffff. Zullen we dan maar weer zeggen dat de zon morgen weer opgaat en er een nieuwe dag zal zijn? Want dat is zo, morgen is er weer een nieuwe dag. Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, .............inderdaad morgen weer een nieuwe dag, na deze heftige hindernis........liefs marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook morgen gaat de zon weer op en ziet alles er beter uit. Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schrijf maar lekker van je af. Soms is iets gewoon ontzettend K* T
    O zo.

    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  5. .... http://m.youtube.com/watch?v=Q7RPCFfudmU&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DQ7RPCFfudmU

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, ik hoor nog een boom vallen, maar nu op jou.....
    Ik wou dat ik het voor je kon doen Hannah.

    BeantwoordenVerwijderen