maandag 24 februari 2014

'Dat heb ik weer'......



Kennen jullie dat gevoel;
Ik ben zielig.......?
Ik heb het echt super rot, het kan gewoon niet erger.
Tsjonge , jonge, hoe kom ik deze dag weer door?
Wat een pech, wat een ellende.....
Maar vooral die zin;
Dat heb ik weer!!!

Nou ik wel;-))

En daar kan ik in verzuipen!

Tot ik mij iedere keer weer herinner...
"Het Pijnlichaam is weer actief"!
Eckhard Tolle schreef erover in zijn boek; de kracht van het NU
Anderen schreven er al uitgebreid over, dus als je wilt lezen.....
Hier en hier en hier kan dat.
En het is echt de moeite waard om dat stuk in zijn boek eens te lezen.
Want zodra je het pijnlicaam in de ogen kijkt lost het op...
Dat rot gevoel, dat arme ik gevoel, dat heb ik weer....... verdwijnt als sneeuw voor de zon.....!

En dan kan je die zon weer in en genieten van het leven!

6 opmerkingen:

  1. Oh ja, dat pijnlichaam....heel irritant. Ik zie het altijd als een rugzak vol met pijn en ellende, die je om of af kan doen. Af is beter maar soms lukt dat niet. Dan ratelen die gedachten maar door, en is het de kunst om naar je eigen gedachten te kijken vanaf een afstand, zonder oordeel. En dan tegen jezelf zeggen: het zijn mijn gedachten die me beroerd maken. Voel ik NU pijn? Nee? Dan is het goed.
    Maar ja, moeilijk hè?
    Ik ga die links eens bekijken.
    Hoe dan ook, een mooie dag! (de zon schijnt :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al heel goed het te herkennen ,zodat je er wat mee kan om het tij weer te keren en je prettig te voelen
    Fijne zonnige voorjaarsdag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja hebben we allemaal niet af en toe? Wat ik dan doe: kijken om me heen en constateren dat ik toch echt niet mag klagen! We hebben het goed!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vooral die weerhaakjes van dat pijnlichaam vind ik zo irritant.. Denk je even dat je 'hem' (in overdrachtelijke zin) overwonnen hebt, hups, daar komt-ie toch weer sneaky om de hoek zetten ;) Gelukkig hebben we helpers die ons, als een steuntje weer even nodig is, er voor ons zijn..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. :-)
    ik heb het boekje van een vriendin gehad, en het staat hier in de kast,
    soms heb ik het nog nodig, maar ik leef aardig in het Nú :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor dit stukje!!!! Erg interessant en ja...ook verhelderend geef ik toe :o))

    BeantwoordenVerwijderen