zondag 12 januari 2014

Wandelen





Iedere dag, binnen een uur nadat ik wakker ben, wandel ik met de honden het bos in, soms het bos weer uit, langs de nu kale akkers.  In een weiland lopen schapen, soms zie ik reeën, ganzen, zwanen, de buizerd, hazen, konijnen....
In het begin is mijn tempo hoog, lijkt het of ik haast heb, maar na een minuut of tien wordt mijn tempo lager, laat ik de honden los van de lijn en word ik me bewuster van mijn voeten die de aarde raken.
De lucht, het licht, de zonsopkomst of zonsondergang raken me het meest......
Het geluid van de ganzen, de vlucht van een ree, de schreeuw van de buizerd.
Die dagelijkse wandeling is te vergelijken met een douche.
Ik word wakker.
Meer nog, ik raak geaard.
Ik word onderdeel van de natuur.
Ik word stil.
Ook die 'denkstem' begint haar mond te houden, die stem die soms zo oeverloos, eindeloos, irriterend op alles commentaar geeft.....
Stilte.
Stiller.
Stilst....

10 opmerkingen:

  1. heerlijk, de foto's zijn prachitg, en die denkstem uit, dat is wel het fijnste stukje stilte wat ik me ook kan wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he, ik vind het moeilijk in het weekend binnen te blijven, de tuin, de natuur. Ze roepen me.....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow je hebt je lettertype veranderd, ik kan het bijna niet meer lezen.
    Dat ligt ook aan mijn ogen, die worden slechter met lezen.
    In de natuur zie ik alles goed! Jazeker, de natuur is heerlijk rustgevend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ojé, nu ik mijn reactie heb geplaats is je lettertype weer veranderd en kan ik het nu goed lezen!
    Fijne zondag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om gewwon in alle rust en stilte de natuur te voelen, te ervaren er te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ..................... om zo je dag te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk begin aan je dag! Stilte, fijn...
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijk om in alle rust en stilte zo te kunnen beginnen
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen