zondag 19 januari 2014

Waar mannen bang voor zijn....

Onverwachts krijgen we bezoek.
De man die aan onze deur klopt is een klant van de houthakker.
'Verkopen jullie nog haardhout deze winter'?
Als hij Lief in zijn rolstoel ziet zitten schrikt hij zich rot!
We bieden hem een stoel aan, er wordt thee gezet en zijn schoonzoon met kleinkind komen ook binnen.
Het verhaal van 'de boom' wordt verteld, houtafspraken worden gemaakt .
De schoonzoon die alles zwijgend aanhoorde kijkt mij aan en zegt;
"En, hoe red jij je nu, zo zonder man in huis...."?
Ik vertel over de paniek en de angsten die ik had. Dat ik dacht het noooit alleen te kunnen, maar dat dat helemaal niet waar blijkt te zijn. Ik kan alles! Huh... op mijn manier en in mijn tempo, maar uiteindelijk lukt alles mij!
"Daar zijn wij mannen nou altijd bang voor, dat jullie vrouwen er achter komen dat je ons helemaal niet nodig bent".....


Ik vind het een prachtige zin! Het bovenstaande speelde zich af rond de kerstdagen.
En die zin herhaalt zich regelmatig in mijn hoofd de afgelopen maand! Als ik ineens voor een taak sta die ik nog niet eerder hoefde uit te voeren...... en waar ik van dacht dat ik dat niet kon.....!
Een mens kan veel meer dan hij denkt!

Binnenkort rijd ik met de tractor, kar erachter, oordoppen én motorzaag door het bos om een nieuwe voorraad haardhout aan te leggen.....

Maar,
Ik verlang naar mijn spinnenwiel
In de afgelopen drie maanden keek ik er alleen maar naar......
Ik had er geen tijd voor, want ik moest ook al die 'mannendingen' doen.
Maar ik wil weer spinnen, ik wil rose en paars verven, want die kleuren zijn op....
Ik wil twijnen, ik wil kaarden, ik wil weer mooie bolletjes wol creëren....




Morgen, morgen MAAK ik tijd!







20 opmerkingen:

  1. Goed zo: doen! Kan me voorstellen dat je zo'n zin hebt in "je eigen dingen doen"! Neemt niet weg dat ik het geweldig vind dat je ook de mannendingen doet. En pas maar op met trekkerrijden: dat is dus eigenlijk zó leuk :) !!
    Heel veel succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé Hannah....als je met de trekker gaat rijden (want ik lees die kleine lettertjes heus wel)......dan wil ik mee. ECHT! Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei een motorzaag? Hanna kijk uit zijn die niet te zwaar voor vrouwenhanden!
    Ik wil je niet bang maken maar ik reageer toch maar echt wat er door mij heen gaat
    En fijn dat je toch tijd neemt voor je eigen dingen dat is zo belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn tegenwoordig 'electrische' motorzagen... niet zo zwaar en ze maken niet zoveel geluidsoverlast....
      Tot nog toe ben ik er altijd heel hard bij weggelopen, bij die zagen, maar pffffff, waarom eigenlijk?
      Nee, ik ga geen bomen omzagen, maar misschien moet ik het toch gewoon eens proberen? Heel voorzichtig?

      Verwijderen
  4. dapper ding ben je maar wees voorzichtig he.
    En heerlijk om weer even tijd te maken voor het spinnen.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig om te lezen hoe je ermee omgaat. Natuurlijk is het zwaar maar je flikt het toch maar. Ik hoop echt voor jou dat je af en toe al is het maar even, aan je eigen dingen toe kunt komen. Dat wordt dan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh trekker rijden, dat kan ik ook! Dat is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja zeg, als jij het kan (zonder autorijbewijs:-)), dan moet ik het toch ook kunnen!!

      Verwijderen
  7. Dat kan je zeker ,vind je super sterk,en oh die mooi kleurtjes bij jouw bij mij kriebelt het ook .eerst spinnen ,wil soms teveel denk ik ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je doet het wel mooi!
    Ga morgen lekker spinnen, ik geniet van die prachtige foto's van je geverfde wol.

    Even los, hebben jullie nog droog haardhout wat deze winter kan branden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, Ha... Ja, we gaan 'zaken' doen :-))
      Morgen, op het schoolplein; oké??
      Praten we verder!
      Hannah

      Verwijderen
  9. Powervrouw! Hoe dieper je dalen hoe sterker je wordt zeg ik altijd. De kracht zit in jezelf, je moet alleen de weg er naar toe vinden.
    Maar wees voorzichtig en niet overmoedig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een dapper mens ben je toch! Maar je hebt gelijk een mens kan meer dan hij denkt. Maar denk jij nu ook eens aan je zelf en ga morgen fijn een dag spinnen en mooie wolletjes maken. Niet omdat het moet, maar gewoon omdat je het graag doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi, moterzagen staat hier ook nog op de lijst om te gaan doen/leren, maar eerlijk gezegd zie ik er wel wat tegenop ;) Laat je het ons weten hoe het afgelopen is? En ik hoop dat het je lukt om vandaag lekker achter het spinnewiel te kruipen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een stoer wijf ben jij zeg. Respect! En je hebt helemaal gelijk,een mens kan veel meer dan ie denkt.

    Wat leuk dat spinnen, ik heb net voor het eerst de wol van mijn schapen gewassen,ga het vandaag kammen. Ik heb alleen een handspinner, maar ik ga het gewoon proberen. Ik volg alles met belangstelling bij jou. Leuke blog. Groetjes van Hongaars Boerinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tja, we kunnen meer dan we denken en vaak is het dat denken dat ons weerhoudt om dingen te doen.
    Vergeet jezelf niet lieve Hannah! Spinze vandaag!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dapper hoor!! Haha!! Al zijn stoere mannen dingen doen op zijn tijd ook wel leuk! ;-)
    Maar inderdaad, ook aan je zelf denken, lekker spinnen!
    Geniet er lekker van!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ;Wat een mooie zin, die heb ik op mijn keukenmuur geschreven. Weet je, momenteel wil iniet spinnen of breien, ik wil gewoon alles doen waarvan mannen denken dat ik het niet kan......................
    en dat is heel veel.............................................dus heb ik het druk!

    BeantwoordenVerwijderen