zondag 26 januari 2014

Lief én Leed.....

Ik deelde mijn Leed, de afgelopen bijna dertien weken op deze blog......
Vandaag wil ik mijn Lief delen.
'Resurrection' afbeelding van pinterest

Toen mijn Lief onder die boom lag, en drie nekwervels brak, trok langzaam de verlamming op in zijn lichaam tot aan borsthoogte. Zijn armen kon hij bewegen, maar de rest van zijn lichaam voelde 'dood'.
Hij en ik dachten op dat moment dat hij dood zou gaan....
In de weken die volgden vertelden de artsen niets. Het 'leven' zou terug kunnen komen in zijn lichaam, maar niemand wist wat de beschadiging van zijn zenuwstelsel werkelijk zou zijn, dus niemand durfde een uitspraak te doen over de 'toekomst'.
Dat waren 'bange' weken.
Maar,
Mijn Lief loopt weer, zij het heel voorzichtig....
Gisteren had hij voor het eerst weer een motorzaag in handen.
Het lichaam herstelt heel langzaam, spieren worden weer aangestuurd, zenuwen zijn nog in de war, nog niet overal even wakker, zorgen soms voor veel pijn, geven soms nog vreemde informatie door aan het lichaam.
Maar,
Mijn Lief loopt weer.....
Doordeweeks is hij in het revalidatiecenrum, in het weekend is hij thuis.
Er is nog een lange weg te gaan. Na een jaar weten we pas wat de blijvende schade is.

Maar NU, na dertien weken,
besef ik mij dagelijks wat een Godswonder het lichaam is, dat het kan herstellen, dat het gewoon kan opstaan, weer opnieuw leert lopen, dat al die zenuwbanen opnieuw de weg weten naar een juiste aansturing van het lichaam...
Dat het een Godswonder is, dat de boom deed wat hij deed.....  want vernietiging was dichtbij...
En ben ik diep onder de indruk van de WIL van de mens, want zonder die WIL om weer op te staan, lag mijn Lief w.s. nog ergens horizontaal....

Het leven neemt door het lot soms onverwachte wendingen.
Het gekke is dat het lot je dichter bij het leven brengt!
Dichter bij waarheid, dichter bij liefde en licht..
en dichter bij je Zelf.









21 opmerkingen:

  1. Heb je bericht 3 keer gelezen en wauw!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat het na omstandigheden erg goed gaat. Ben blij omdat te horen. Hoop dat het herstel dichtbij is. En de blijvende schade beperkt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door het oog van de naald noemen ze dat hè? Een wonder inderdaad dat hij weer loopt, je lief.
    Hij mocht duidelijk nog niet weg en je hoeft het nog niet alleen te doen. Geeft veel om over na te denken, maar nu eerst genieten van elkaar. Je hebt 'm nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderen bestaan en zo maak je daar ineens deel van uit. Nog een lange weg te gaan. Maar de goede kant op.
    Geniet van elkaar.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om dit LIEF te kunnen delen en wat schrijf je er mooi over.
    Heel veel succes en kracht en liefde in de weg die nog voor jullie ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat er weer licht aan de horizon is, al is er nog een hele weg te gaan......je beschrijft het zo mooi.......liefs marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijn nieuws en wat becshrijf je het mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat schrijf je mooi. nog veel onzekerheden, maar wel een groot lichtpunt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een nieuwe kans, een nieuw begin. Mooi!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje ik krijg er kippenvel van, ik heb het inderdaad ook twee keer gelezen. Je beschrijft het prachtig en volgens mij bevatten jullie samen over heel veel kracht om hier zo positief naar te kijken. Wat goed dat hij voorzichtig weer loopt! Wat fijn! Groetjes Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat heerlijk dat lief weer kan lopen een lange weg nog te gaan maar met jullie wilskracht gaat dat lukken ,
    heel veel sterkte samen
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn om Lief te delen, dat zet Leed in een ander perspectief....Liefdevol kijken naar leed is een onderdeel van Heling....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. kippenvel...Echt door het oog van de naald gekropen..
    Je beschrijft het mooi! En wat een onbeschrijfelijk geluk, dat het zo ontzettend de goede kant op gaat met je Lief!
    Geniet van elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 1 woord: geweldig! Nog een lange weg te gaan, maar je Lief komt er wel, samen met zijn Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat fijn om te lezen dat het na al die bange weken steeds een beetje beter gaat met je Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geschreven. Weet dat je blogjes door veel mensen worden gelezen. Wij denken aan je en sturen kracht....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Blijf positief ondanks de onzekerheden Hannah.
    Ik ben zo blij voor jullie dat het zo goed gaat.
    Je schrijft er zeer mooi over TOppie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een geluk.................hij loopt weer.
    Natuurlijk volgt er nog een lange weg maar dit is zo verschrikkelijk goed nieuws....ik ben zo blij voor jullie!
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Hannah...ik lees vaak bij jou mee op je blog en heb deze moeilijke tijd voor jullie gevolgd....ik ben blij dat jouw Lief weer loopt en dat de zon weer gaat schijnen voor jullie...dit blogje is weer bezield geschreven...mooi!!!!!! Veel liefs!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ik was zo benieuwd hoe het met jullie zou gaan en dan LIEF gedeeld te krijgen is fantastisch. Wow wat fijn dat hij weer loopt en weer dingen kan. Dat het herstel maar fijn voort mag zetten. Geniet van de lente in het bos als het straks zover is.

    BeantwoordenVerwijderen