zaterdag 25 januari 2014

Koeienmest........?

Foto van pinterest

Ik vind het wel tijd worden voor Pasen.....
Ik wil geen vrieskou meer, ik wil lente!
Ik wil zon en tulpen en de geur van koeienmest......
Ik wil lammetjes zien in de wei
en de eerste koeien voorzichtig het gras zien verkennen,
Ik wil verse aarde tussen mijn vingers voelen
en het laatste blad opruimen.
Ik wil spitten en voeding geven aan de aarde......
Ik wil van s'morgens vroeg, als de zon opkomt
tot s'avonds als hij ondergaat,
buiten zijn....
Ik wil vogels horen fluiten
en languit liggen in het gras.

Ik wil geen sneeuw meer,
Ik wil mijn winterjas naar boven brengen
en mijn 'boots' begraven.
Ik wil teenslippers aan
en mijn benen scheren.
Oh ja en niet te vergeten..... ZON
De hele dag ZON.....
niet om er in te gaan liggen
maar om mezelf
helemaal
te vullen
met
ZON.

Tsssss
en nou weet ik werkelijk niet
of het volgende
'muziekje'
De bovenstaande tekst ondersteunt.....
Maar ik vind het zoooooo mooi
http://www.youtube.com/watch?v=2y8ZnrNd7uE

9 opmerkingen:

  1. Voel precies het zelfde ,ben in mijn hoofd al aan het voorzaaien ,wat een heerlijk idee......muziek is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JA!! lekker zon en lente. Alleen....dat benen scheren vind ik dan weer veel gedoe hoor ;) De rest.....Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gelukkig, ik ben niet de enige, wilde niet klagen over de winter, maar ik verlang toch zo naar de Lente en naar zon, Zon en Warmte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, lente is heerlijk, maar de winter komt vast nog, al is het maar een beetje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ja, vaak willen we iets anders dan er is. Helaas, maar we kunnen er het beste van maken en dat is precies wat jij kunt. En toch vol verlangen naar het voorjaar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Omdat het al zo voorjaars-achtig was valt de winter nu een beetje rauw op ons dak. Voorlopig even geen brandnetelsoep dus. Moet eerlijk zeggen dat het voorjaar van mij ook wel had mogen doorzetten. De muziek is prachtig trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helaas,waarschijnlijk zul je van kou en misschien wel sneeuw moeten genieten.Trouwens mijn ervaring is,dat het in de heel vroege ochtend vaak heerlijk weer is. Koud,geen wind,droog en een prachtige maan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Are you looking for free YouTube Views?
    Did you know that you can get them AUTOMATICALLY AND TOTALLY FOR FREE by registering on Like 4 Like?

    BeantwoordenVerwijderen