maandag 6 januari 2014

Dankbaar.......

Ik wandel met de honden en ik denk terug...
Terug aan die dag, de dag dat die boom viel...
Op die dag stapte ik in een tunnel.
En in die tunnel was het donker, zag ik geen hand voor ogen, kon ik maar één stap tegelijk zetten.
In de tunnel waren angst en paniek en verdriet en zorgen.
En ook woede en machteloosheid gaven mij een 'hand'....
Het leven werd beperkt, werd overleven...
In die tunnel leerde ik ook vrienden kennen, soms wildvreemden, soms échte vrienden..
Mensen die hun hand uitstaken, met me mee wandelden, die het pad lichter maakten....
Ook van jullie, bloglezers heb ik 'uitgestrekte' handen ervaren....
Ik ben hen en jullie dankbaar....!.
Sinds het nieuwe jaar begon, de kalender van 2013 naar 2014 versprong, sinds die dag merk ik dat de tunnel mij verlaten heeft.... of ik de tunnel..
De herfst is overgegaan naar de winter en verbaasd kijk ik om mij heen.
De wind waait fris vandaag, de temperatuur is zacht, de zon doet haar best om tussen de wolken te voorschijn te piepen. Ik hoorde over temperaturen van -40 graden ergens op deze aarde. Ook de aarde is veranderd sinds ik uit die tunnel stap. Want waar is toch de winter?
Maar ook de aarde ben ik dankbaar; 'Gelukkig geen -40 op dit kleine stukje aarde'.
Ik stap nog een stuk stevig door. De wind waait hard! Wat is het heerlijk om geen paniek te voelen bij de eerste de beste windvlaag.
De zon begint het te winnen van de wolken. Mijn hart stroomt over van dankbaarheid voor dit licht.
Ik ben op weg...
Geen idee waar deze weg heen leidt...
Maar ik geniet weer van iedere stap die ik zet!

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat het weer lichter word voor jou .
    En waar de weg heen leid ja wie zou dat niet willen weten ,maar goed dat we dat niet weten.
    Je gaat het redden Hannah ben trots op je.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is altijd licht aan het eind van de tunnel, wij weten alleen vaak niet wanneer dat licht dan komt.
    Ben blij om te horen dat de zon voor jou weer gaat schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een fijne wandeling, respect
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het goed dit te lezen.
    Moedig verder hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap zoals je dit verwoord,heb bewondering

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zulke berichten word ik opgetogen en blij van...bijzonder hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat verwoord je het mooi! Ik vind jou een heel bijzonder mens!

    BeantwoordenVerwijderen